Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som jag har förstått det är det minst lämpliga man som omgivning kan göra när en människa råkat ut för en kris är att låta personen själv kontakta en. Det händer inte. Så som jag ser det är det bättre att visa att man finns där genom ett kort samtal eller sms, att finnas men ändå låta personen ha sin frihet och själv berätta.

Jag säger som @Squie hör av dig på sms eller ett kort samtal, när man själv är i kris så orkar man inte ringa många gånger.
Vännen ringde upp igen, den la på efter första samtalet eftersom den inte ville att jag skulle höra den gråta. Nu pratar vi som vanligt.

Nej inte ett ord om att det ens fanns någon som hon dejtade. Är inget direkt nytt förhållande heller, inte för att hon behöver berätta men eftersom de kommer hem till oss (fast svärmors hus) så hade det varit skönt med ett sms, typ "xx hänger med imorgon också".
Är säkert bara jag som är kinkig.
I så fall är jag också kinkig. Hade jag bjudit hem någon som plötsligt drar med sig en till så hade jag inte blivit tokglad, hade det dessutom varit någon vars existens jag inte kände till så hade jag blivit ännu mindre glad. Hade nog tagit en diskussion med den jag bjudit hem också och sagt att det inte var ok beteende.

Slöglor på Buke, giftet som liksom en drog drar en tillbaks trots att jag försöker intala mig att det är destruktivt att lägga tid på att läsa för mycket där!

I så fall är jag också kinkig. Hade jag bjudit hem någon som plötsligt drar med sig en till så hade jag inte blivit tokglad, hade det dessutom varit någon vars existens jag inte kände till så hade jag blivit ännu mindre glad. Hade nog tagit en diskussion med den jag bjudit hem också och sagt att det inte var ok beteende.
Fast vi hade inte bjudit dem. Bor två familjer på samma gård så är lite udda situation. Om de bara skulle till oss hade jag med blivit riktigt sur, nu stör jag mig bara på det.

Ah, ja då har jag nog inget att komma med :D
Fast ibland önskar man att man kunde bli så förbannad men funkar inte så när man är fler än en familj tyvärr.

kl
Rensat bort tecknade program på mitt netflix konto så jag hoppas jag sliper se barnfilmer på mitt konto istället för sonens (och ändrats syrrans ålder till yngre barn, något roligt ska man ha!)

Dags att lägga sig.

Har skruvat dit träbitar som ska hålla sängen på plats så jag får sova.

Imorgon är en ny tuff dag på jobbet. Inga böcker kom i veckan som var utlovat och jag har ingen hjälp av den som borde vara andra halvan av mitt arbetslag. Jag är ett eget arbetslag och det är skitjobbigt. Vet inte vad jag ska göra, hur jag ska göra det och vad det ska leda till. Men det tar vi tag i imorgon bitti.

Dags att lägga sig.

Har skruvat dit träbitar som ska hålla sängen på plats så jag får sova.

Imorgon är en ny tuff dag på jobbet. Inga böcker kom i veckan som var utlovat och jag har ingen hjälp av den som borde vara andra halvan av mitt arbetslag. Jag är ett eget arbetslag och det är skitjobbigt. Vet inte vad jag ska göra, hur jag ska göra det och vad det ska leda till. Men det tar vi tag i imorgon bitti.

KOM IGEN TANTEN DU KLARAR DET!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: Myzan87
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
759
Senast: Angel
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 274
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar