Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nyss fått i mig lite mat, tänker ge mig en timme till, sen sova. Ska ta sömntablett också, trots jag ska upp till jobbet. Borde kunna vakna till liv om jag somnar runt nio halv tio, och gå upp vid halv åtta som jag brukar.

Åh, jag vet inte vad jag ska göra. Det ringde precis en vän och berättade att det hänt något allvarligt, ville inte berätta exakt vad, tydligen låg någon inne på sjukhuset och det var allvarligt. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, mer än att "ta hand om dig nu". Är så dålig på sådana situationer, nu skulle vännen bara jobba imorgon och troligen sjukskriva sig från jobbet. Skulle även höra av sig när den kan/vill. Så nu antar jag det är att avvakta och låta det vara tills vännen känner sig redo att berätta vad som hänt. Vill finnas där för vännen, men vill inte vara pushig. Så svårt det här. :(

Vad är det för koder och vart regeristrerar du dom`? Och, vad får du ut av det :p

Det är ett scanningprojekt via ett undersökningsföretag. Jag får poäng för detta som jag växlar in mot t.ex. presentkort på Ving, biocheckar eller köksprodukter av olika slag. Sen gillar jag sånt överhuvudtaget :D
Vill du också scanna all mat du handlar så kan jag värva dig :)

Det är ett scanningprojekt via ett undersökningsföretag. Jag får poäng för detta som jag växlar in mot t.ex. presentkort på Ving, biocheckar eller köksprodukter av olika slag. Sen gillar jag sånt överhuvudtaget :D
Vill du också scanna all mat du handlar så kan jag värva dig :)
Ja gärna! Jag är student, så allt extra jag kan få genom undersökningar å sånt är alltid kul :p Är med i dinåsikt.se, brukar få ut ett par biobiljetter om året :up:

Jag skulle nog också störa mig, men samtidigt skulle jag kunna dra med en okänd pojkvän. Dock beror det på vem jag skulle hem till.
Fast utan att säga något innan? Att han hänger med gör inget, någon gång måste man träffa honom men hade gärna velat veta innan man kollade ut genom fönstret

Åh, jag vet inte vad jag ska göra. Det ringde precis en vän och berättade att det hänt något allvarligt, ville inte berätta exakt vad, tydligen låg någon inne på sjukhuset och det var allvarligt. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, mer än att "ta hand om dig nu". Är så dålig på sådana situationer, nu skulle vännen bara jobba imorgon och troligen sjukskriva sig från jobbet. Skulle även höra av sig när den kan/vill. Så nu antar jag det är att avvakta och låta det vara tills vännen känner sig redo att berätta vad som hänt. Vill finnas där för vännen, men vill inte vara pushig. Så svårt det här. :(

Som jag har förstått det är det minst lämpliga man som omgivning kan göra när en människa råkat ut för en kris är att låta personen själv kontakta en. Det händer inte. Så som jag ser det är det bättre att visa att man finns där genom ett kort samtal eller sms, att finnas men ändå låta personen ha sin frihet och själv berätta.

Hunnit med att jaga på förmiddagen, först suttit på pass när bästa huliganen gick med husse, visserligen inga djur men hans sökarbete var toppen! :love:
Sen drog jag iväg och hämtade sonen som hade varit på lan-party :crazy: och på väg hem igen så fick jag kasta om och jaga taxfröken som hade följt efter rådjuren längs med vägen istället för in i skogen, jag försökte genskjuta henne på ett par ställen och hade rätt hög puls när husse skriker på radion att hon var på vägen. Men tack och lov var det ett par som plockade upp henne och ringde så det gick fint! :heart

Nu ikväll åkte vi till storstan för mat och bio, nya bondfilmen. På vägen in började bilen låta väldigt knepigt, värre och värre... Så maken släppte av mig och barnen vid restaurangen och drog ner till kompisen som är extremt duktig på bilar (av rent intresse) och som dessutom hade tråkigt. Så maken fick låna hans bil, kom och käkade och gick på bio med oss och så fixade kompisen bilen. Felet visade sig vara att en hjulbult hade försvunnit och de övriga hade gängat ut sig 3 cm... :nailbiting: Så det hade kunnat sluta med katastrof... Nu får jag åka in och bråka med volvo istället... antagligen drog de inte åt ordentligt efter att de fixade kopplingen... :meh:

Jag säger som @Squie hör av dig på sms eller ett kort samtal, när man själv är i kris så orkar man inte ringa många gånger.

Som jag har förstått det är det minst lämpliga man som omgivning kan göra när en människa råkat ut för en kris är att låta personen själv kontakta en. Det händer inte. Så som jag ser det är det bättre att visa att man finns där genom ett kort samtal eller sms, att finnas men ändå låta personen ha sin frihet och själv berätta.
Sms möjligtvis, eller fb. Men jag klarade knappt att se telefonen än mindre prata i den. Speciellt inte svara om nån ringde. Det bara förvärrade allt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: Myzan87
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
759
Senast: Angel
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 274
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar