Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker ju synd om dem, men utanförskapet känns lättare när de inte har en +++semester ändå. Då blir jag inte lika avundsjuk. Och huruvida de är utvilade när de kommer hem spelar ingen roll, tre av dem bor i Skåne, tre utanför stan här och den systern mår skit i sitt äktenskap och är en bitch mot alla andra istället för att ta tag i det. Det är bara mormor vi träffar ofta.

Är det samma sys i Skåne som inte mår bra i äktenskapet eller har den utanför stan också fått ett skitäktenskap?

Jag är faktiskt inte säker på om jag skulle må bättre, för alternativet är att stänga av och stänga dem ute, och det kan jag inte för dotterns skull. Och jag kan inte nånstans vara glad för dem, att de åker på en resa utan att öht fråga om A och jag vill åka med utan höll allt hemligt tills det var bokat. De utestänger oss med flit och det är vidrigt beteende av dem. Så nej, jag kan inte vara glad för dem.

Men alltså....det är alltså ingen skillnad mot "förr"? Eller är det så tragiskt att det eskalerat under årens lopp?

För att de är mycket bättre än mig? Jag är ju bara ett arbetslöst fån med adhd som dessutom lyckades bli änka, typ. Det är inget de säger rakt ut men jag får ju gliringar konstant, speciellt för att mamma hjälper till mycket med A.

Eller handlar det om avundsjuka? Att dina syskon är avis på dig för att mamma ställer upp så mkt som hon gör med A?

För att de skulle vara så mycket bättre än dig, det tror jag inte ett skvatt på. Den ena har jag träffat, den andra inte...o så värst imponerad vill jag inte minnas att jag blev.

Elitism typ. Systrarna gick natur med bra betyg och har nu båda bra, avancerade jobb. Själv är jag bara ett misslyckande, typ.

Fast...har de verkligen så speciella jobb? Eller är det vad de själva anser? Den ena vet jag om, om inget har hänt sedan sist..men den andra har jag ingen koll på. O så värst märkvärdigt är väl inte natur heller?

*pepp*

Är det samma sys i Skåne som inte mår bra i äktenskapet eller har den utanför stan också fått ett skitäktenskap?

Men alltså....det är alltså ingen skillnad mot "förr"? Eller är det så tragiskt att det eskalerat under årens lopp?

Eller handlar det om avundsjuka? Att dina syskon är avis på dig för att mamma ställer upp så mkt som hon gör med A?

För att de skulle vara så mycket bättre än dig, det tror jag inte ett skvatt på. Den ena har jag träffat, den andra inte...o så värst imponerad vill jag inte minnas att jag blev.

Fast...har de verkligen så speciella jobb? Eller är det vad de själva anser? Den ena vet jag om, om inget har hänt sedan sist..men den andra har jag ingen koll på. O så värst märkvärdigt är väl inte natur heller?

*pepp*
Den utanför stan har skitäktenskapet. Hon har också skolat om sig till byggingenjör.

Och allt har eskalerat, speciellt de senaste 4 åren. Tror inte att det är avundsjuka, mamma ställer upp på allt syrran ber om med de barnen. Och lite till.

För att de är mycket bättre än mig? Jag är ju bara ett arbetslöst fån med adhd som dessutom lyckades bli änka, typ. Det är inget de säger rakt ut men jag får ju gliringar konstant, speciellt för att mamma hjälper till mycket med A.
:down: Tycker jag att de borde finns där för dig istället.. Fattar inte att de kan sova om kvällarna om de behandlar sin syster på de sättet :rage:

Den utanför stan har skitäktenskapet. Hon har också skolat om sig till byggingenjör.

Och allt har eskalerat, speciellt de senaste 4 åren. Tror inte att det är avundsjuka, mamma ställer upp på allt syrran ber om med de barnen. Och lite till.

Aha, blev det en sådan utveckling där. Jag är ärligt inte förvånad. Energin var aldrig harmonisk i det hemmet under de få gånger jag var där.

Tragiskt att höra att allt har eskalerat. Är sys utanför stan värst? Tänkte mest om det fanns en koppling mellan hennes dåliga äktenskap, hennes mående och uteslutande av dig.

Aha, blev det en sådan utveckling där. Jag är ärligt inte förvånad. Energin var aldrig harmonisk i det hemmet under de få gånger jag var där.

Tragiskt att höra att allt har eskalerat. Är sys utanför stan värst? Tänkte mest om det fanns en koppling mellan hennes dåliga äktenskap, hennes mående och uteslutande av dig.
Jopp hon är värst. Och ja, kopplingen finns helt klart! För typ ett halvår sen tog hon tag i det och ville separera. I några veckor hade jag min syster tillbaka igen. Sen ville hennes man ha kidsen varannan vecka så då sket hon i allt istället, och blev sämre i humöret än tidigare.
Hennes granne du vet? Hon har äntligen separerat! Och mår så mycket bättre.

Då får du dricka vitt vin! :idea: :up: :D

Vadan detta beslut?
  1. Ville se om min vikt skulle minska om jag avstod mina älskade Öl :heart:heart Men har inte märkt något i kläderna:cool::mad::down:
  2. Rena kroppen lite, låta den slippa bryta ner molekyler som inte bidrar till ämnesomsättningen, så gott det går att komma undan...:p

Nu har jag ett problem... Domaine du Vieux Lazaret 2011 eller Ch Bouscassé 2009?

Det förstnämnda är skitgott och dyrt (jag har fått flaskan), det andra ska vara jättegott och jag har varit nyfiken att prova det jättelänge (plus att det kostar typ hälften av det förstnämnda).

I-landsproblem och beslutsångest :nailbiting: :nailbiting:

Tillägg: Särbon skiter i vilket det blir, inget av dem är italienskt :grin:

Jopp hon är värst. Och ja, kopplingen finns helt klart! För typ ett halvår sen tog hon tag i det och ville separera. I några veckor hade jag min syster tillbaka igen. Sen ville hennes man ha kidsen varannan vecka så då sket hon i allt istället, och blev sämre i humöret än tidigare.
Hennes granne du vet? Hon har äntligen separerat! Och mår så mycket bättre.

Har grannen separerat! Sweet! Det var inte en dag för tidigt. :) Gött o höra!

Oj oj oj, kan bara gissa mig till vad mam o papp tycker. All den kunskap om psykologi de sitter på o har lite bakbundna händer. Fn va tragiskt att hon inte orkade rida ut stormen!

Nu har jag ett problem... Domaine du Vieux Lazaret 2011 eller Ch Bouscassé 2009?

Det förstnämnda är skitgott och dyrt (jag har fått flaskan), det andra ska vara jättegott och jag har varit nyfiken att prova det jättelänge (plus att det kostar typ hälften av det förstnämnda).

I-landsproblem och beslutsångest :nailbiting: :nailbiting:

Tillägg: Särbon skiter i vilket det blir, inget av dem är italienskt :grin:

2009

´-

För egen del..mer te till folket. ;)

Sådärja. Matlåda är fixad till morgondagens arbetspass. Nu dusch, fotografering av nya tatueringen samt färgbomba håret. Spännande att se vilken färg det blir idag :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
571
Senast: Myzan87
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
757
Senast: Angel
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 274
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar