Såklart!!Tack.
Jag funderar på om Sixten vill ha ett mjukisdjur?
Vad tror ni?
En sån här kanske...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såklart!!Tack.
Jag funderar på om Sixten vill ha ett mjukisdjur?
Vad tror ni?
Lycka till idag!Det blev inte mycket sömn inatt och när jag väl sov drömde jag konstiga drömmar. Redigt nervös för att spekulanter ska titta på Max idag. Känner mig väldigt konfliktfylld inför att sälja honom även om jag vet att vi inte kan fortsätta så här..
Då kanske Sixten blir rädd..Såklart!!
En sån här kanske...
Äsch, det som inte dödar - härdar...Då kanske Sixten blir rädd..
Åhlens lär garanterat haVart köper man mjukisdjur helst på drottningatan i Sthlm?
Åhléns?
Vet inte om det finns leksaksaffärer här..
Jag har blivit moster idag..
Till Sixten
Haha! Undrar om det kan vara värt att vara en surkärring eller om snubben gör jobbet ännu segare då?
Såklart!!
En sån här kanske...
Blåa var söt..Grattis till moster och lilla familjen!
Klart Sixten ska ha ett gosedjur. Vad sägs om en drake?
Sonen och jag bakar äppelpaj och jag fick frikort från skalandet för att kunna ställa en fråga här. Frågan går till vår @athena_arabians då det är en geologfråga. Sonen undrar "Hur vet man var det är en bra plats för att fixa en gruva på och att det finns något där?"
Han har fått en gruvfix.....
Man prospekterar...
Det vanligaste är att man letar i områden kring gamla gruvor, ofta finns det fyndigheter man inte hittat eller kunnat bryta med gamla metoder.
Sedan finns det vissa typer av bergarter som ofta innehåller mineraliseringar så i områden med sådant berg letar man också.
Mineralisering=det finns en förhöjd mängd av malmmineral.
Malm=det finns så mycket av malmmineralen att det är lönsamt att bryta den.
Det är enkelt förklarat, jag hoppas det var begripligt. Något säger mig dock att mamma kommer att få flera frågor
Jag kan svara på den sista frågan - Lena Kalkstensbrott utanför Uppsala. Det har inte brutits kalksten där sen 30-talet (har jag för mig att det var) så det är lite halvt övervuxet och underbart vackert! Som en stenpool ute i skogen!Hur hittade man de gamla gruvorna. Dom som var först // Filip
Tillägg: han undrar vilken din favoritgruva är