Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack. :heart
Jag funderar på om Sixten vill ha ett mjukisdjur?
Vad tror ni?
Såklart!!
En sån här kanske...
bolibompa-draken-mjukisdjur-400x400.jpg

Det blev inte mycket sömn inatt och när jag väl sov drömde jag konstiga drömmar. Redigt nervös för att spekulanter ska titta på Max idag. Känner mig väldigt konfliktfylld inför att sälja honom även om jag vet att vi inte kan fortsätta så här..
Lycka till idag!
Håller tummarna för att det kommer en köpare som det klickar med :up:

Har äntligen släpat mig upp. Kom inte i säng förrän halv fem i morse, och nu är jag rätt död. Försöker packa ihop det sista och funderar hur sjutton jag ska få med mig allt på buss och tunnelbana. Det är ingen ide med taxi eftersom jag dessutom måste släpa hela eländet in på centralen. Eller kanske det ändå skulle vara bättre.

Väntar på att mobilen ska ladda så jag kan gå hem!

Datorn måste lämnas på jobbet idag för att köra klart en del av min analysis så att jag kan få resten påbörjat typ i morgon :down: Jag som ville se the Walking Dead.

Sonen och jag bakar äppelpaj och jag fick frikort från skalandet för att kunna ställa en fråga här. Frågan går till vår @athena_arabians då det är en geologfråga. Sonen undrar "Hur vet man var det är en bra plats för att fixa en gruva på och att det finns något där?"

Han har fått en gruvfix.....

Sonen och jag bakar äppelpaj och jag fick frikort från skalandet för att kunna ställa en fråga här. Frågan går till vår @athena_arabians då det är en geologfråga. Sonen undrar "Hur vet man var det är en bra plats för att fixa en gruva på och att det finns något där?"

Han har fått en gruvfix.....

Man prospekterar... :D

Det vanligaste är att man letar i områden kring gamla gruvor, ofta finns det fyndigheter man inte hittat eller kunnat bryta med gamla metoder.

Sedan finns det vissa typer av bergarter som ofta innehåller mineraliseringar så i områden med sådant berg letar man också.

Mineralisering=det finns en förhöjd mängd av malmmineral.
Malm=det finns så mycket av malmmineralen att det är lönsamt att bryta den.

Det är enkelt förklarat, jag hoppas det var begripligt. Något säger mig dock att mamma kommer att få flera frågor :D

När man måste googla för att kunna hitta någorlunda vettiga förklaringar till vad någon har skrivit i sin uppsats så är det inte bra va? :banghead: Och dessutom inte bli ett dugg klokare... :crazy:

Man prospekterar... :D

Det vanligaste är att man letar i områden kring gamla gruvor, ofta finns det fyndigheter man inte hittat eller kunnat bryta med gamla metoder.

Sedan finns det vissa typer av bergarter som ofta innehåller mineraliseringar så i områden med sådant berg letar man också.

Mineralisering=det finns en förhöjd mängd av malmmineral.
Malm=det finns så mycket av malmmineralen att det är lönsamt att bryta den.

Det är enkelt förklarat, jag hoppas det var begripligt. Något säger mig dock att mamma kommer att få flera frågor :D

Hur hittade man de gamla gruvorna. Dom som var först // Filip

Tillägg: han undrar vilken din favoritgruva är :D

Hur hittade man de gamla gruvorna. Dom som var först // Filip

Tillägg: han undrar vilken din favoritgruva är :D
Jag kan svara på den sista frågan - Lena Kalkstensbrott utanför Uppsala. Det har inte brutits kalksten där sen 30-talet (har jag för mig att det var) så det är lite halvt övervuxet och underbart vackert! Som en stenpool ute i skogen! :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
571
Senast: Myzan87
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
759
Senast: Angel
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 274
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar