Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Njuter av att barnen har höstlov så jag kunde ligga kvar i sängen tills nu! Dessutom är det bara tonårsdottern hemma, den yngre förmågan stannade en natt till hos sin andra familj för deras farmor hade hyrt idrottshallen så de skulle spela innebandy hela förmiddagen! :D
För att förklara det där med sin andra familj så är det min mans barndomsvänner som bor bara någon kilometer bort, jag och makens barndomskompis fru klickar fullständigt så vi har umgåtts väldigt mycket och barnen är väldigt nära varandra i ålder och fungerar väldigt bra tillsammans. Så pass att barnen själva pratar om varandra som syskon och hade rätt genomtänkta idéer om att vi borde byta hus med deras farmor och farfar (som bor på samma gård som kompisarna). Vi föräldrar konstatera att tanken är inte helt tokig, vi kunde se väldigt många fördelar men farmor och farfar var inte riktigt med på tåget... ;)
Men hur som helst så hänger de ihop rätt mycket, när de var mindre var de oftast här eftersom jag jobbade hemifrån, nu är de större och mer självgående och då är de hellre där. De har utrymme och har både pingisbord och möjlighet att spela lite innebandy inne och stora ytor att hitta på saker ute. Mina barn får även lite extra farmor/farfar/mormor/morfar då hela den generationen gärna tar alla fyra barnen istället för två eftersom de är trevligast tillsammans. :D

Ska gå ner till vägen och se om sopbilen tömt vår gröna tunna samt lämnat en brun. Den bruna skulle vi fått för 2 veckor sen! Toppen när avtalet säger att den gröna tunnan ska tömmas var 4e vecka, utan en brun så blir det överfyllt. Så ja, sambon har fått lov att slänga på jobbets tipp.

Får väl ta med mig katten ifall hon vill ut. Nackdelen är att man kan riskera att få bära in henne.

Dricker smoothie till frukost. Ska prova ett annat te att ha i termosen idag, Nutella. Får se hur det smakar efter en hel dag :p

Det blev inte mycket sömn inatt och när jag väl sov drömde jag konstiga drömmar. Redigt nervös för att spekulanter ska titta på Max idag. Känner mig väldigt konfliktfylld inför att sälja honom även om jag vet att vi inte kan fortsätta så här..

Alltså HUR orkar ni gå upp så tidigt?

// Squie - nyss vaknat.

På något vis går det. Fast idag gick det inte - jag hade tänkt gå upp kvart över fem och gå på spinning... men har tränat fem pass på tre dagar och insåg att det nog var läge för vilodag. Inte för att jag somnade om, men jag hade en skön extrastund i sängen.

Alltså HUR orkar ni gå upp så tidigt?

// Squie - nyss vaknat.
För man inte har något val om man vill ta sig till skola eller som nu, praktik :meh: då har jag ändå en timmes sovmorgon nu mot skola, då går jag upp halv sju. När jag jobbade gick jag upp halv 5 för att hinna vara på jobbet kl 6 :wtf:

Just nu känner jag doften av blötmat till katt (=inget mitt luktsinne gillar men Kiwis bästa belöning så får väl offra mig)

Kikar lite utbildningar på högskola o dylikt. Tänkte söka till hösten 2017 så bäst att se hur mycket jag behöver höja mitt högskoleprov :p

Irriterad! Väntat på hantverkaren sedan halv 8. Inte hört någonting. Så frågar sambon målaren som gick utanför om han visste något. Tydligen är han sjuk, bör man inte höra av sig då!? Hade i alla fall jag gjort. Och ni som vart med om renoveringar där tapetsering görs, hur lång tid har det tagit för er? En tvåa det gäller.

Irriterad! Väntat på hantverkaren sedan halv 8. Inte hört någonting. Så frågar sambon målaren som gick utanför om han visste något. Tydligen är han sjuk, bör man inte höra av sig då!? Hade i alla fall jag gjort. Och ni som vart med om renoveringar där tapetsering görs, hur lång tid har det tagit för er? En tvåa det gäller.

Det är standard operating procedure för hantverkare. Nåde dig dessutom om du upplyser dem om att det inte är uppskattat och att nästa gång vill du fan veta om sådana saker.

Då är du en surkärring :devil:

Jag har naturligtvis inte sagt något dylikt åt en hantverkare. Skulle aldrig göra något sådant :angel: :D

Det är standard operating procedure för hantverkare. Nåde dig dessutom om du upplyser dem om att det inte är uppskattat och att nästa gång vill du fan veta om sådana saker.

Då är du en surkärring :devil:

Jag har naturligtvis inte sagt något dylikt åt en hantverkare. Skulle aldrig göra något sådant :angel: :D

Haha! :D Undrar om det kan vara värt att vara en surkärring eller om snubben gör jobbet ännu segare då? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
571
Senast: Myzan87
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
759
Senast: Angel
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 274
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar