Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rensat vänner på fb. Nu är det under 60 igen. Bra så.

Måste MÅSTE städa och mangla och och. I veckan kommer en utbytessäng från IKEA så leveranskillarna/tjejerna måste kunna ta sig fram i sovrum och övervåning utan att vara terränggående....

Plus att jag måste montera bort ledstång och trappräcke.

Vid lunchen ska jag hämta en bok i min väska. Det lär bli en lång eftermiddag annars. Blir iofs en lång förmiddag också men orkar inte bli inpasserad igen så boken får vänta till efter lunch :p

Barnet ligger nu i badet efter att ha skakat en flaska drickyoghurt som hon först bett mig att öppna... :banghead: Jag gav upp försöken att torka soffan och tog av klädseln istället, den behövde ändå tvättas.

På våren tar man fram utemöblerna och ställer fram klockan.
Och sen var det något om på hösten tar mam bort utemöblerna och då ställde man tillbaka klockan. Kommer inte ihåg vilket ord.
Fick jag lära mig i typ mellanstadiet :p

Regn och blåst. Trodde det skulle vara lätta moln med stora solchanser idag? :meh:

Försöker komma på någon maträtt med en massa grönkål i. Det börjar bli dags att använda det där enorma paketet som legat och stirrat på mig i kylen och givit mig dåligt samvete. Stekas? Kanske kan den inkorporeras i en lasange? :idea:

Blah! Mitt kort är borta :wtf: Inga pengar är borta från kontot. Har försökt ringa och spärra men mitt Skype vägrar ringa Singapore :confused: Jag skriver in 0065 och skiten ringer 0065 065, funkar ju inte alls ju!

Mitt otroligt irriterande SIngapore sim kort vägrar ju som vanligt att göra något alls som är vettigt :meh: Skype support it is!

Mystiken tätnar, Skype supporten säger att numret till banken är blockerat av ISP'n :confused:

Det är inte första gången det inte går att ringa Singapore nummer med Skype (och olika ISP) så jag har ingen aning om vad som pågår. Skype säger att det är ISP som måste ta bort blockeringen :banghead:

Korter får därmed vara aktiverat i 24 timmar extra tills jag kan ta mig tillbaka till Singapore. Självklart går det inte att blockera det för användning utomlands heller eftersom själva banken måste ha verifiering genom SMS som inte funkar eftersom mitt sim kort aldrig funkar utomlands :banghead: Tur att det egentligen inte finns så mycket pengar på kontot.

Mitt högra öga har väldiga ryckningar. När jag går bort till min kollega i inpasseringen för att visa honom så slutar ögat rycka. Nu sitter jag på min plats och ögat dansar tango igen. Störigt. (Att det rycker kan jag stå ut med. Det störiga var att det slutade när jag skulle visa :p )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
571
Senast: Myzan87
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
759
Senast: Angel
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 274
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar