Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
:wtf: Skickat ett meddelande till en god vän om irritationen över exet. Läste emailet i morse, det var mest ett "det är så synd om mig" email där det detaljerades hur bra han var och hur han ser efter mig typ och hur jag utnyttjar honom, tydligen har jag inte ensamrätt på att må dåligt (:crazy: Det har jag aldrig sagt heller. Det är ju svårt att veta att han mår dåligt om han inte säger det, men det är faktist så att min situation är oerhört mycket mer stressande än hans (det har min goda vän äntligen lyckats trycka in i min skalle)).

Sen verkar det om att han möjligtvis har gått igenom mina finanser också, då jag glömde dosan till mitt Svenska konto hemma. Tydligen för han över massvis med pengar till mig varje månad och själv lever han på ingenting :confused: En tusenlapp i månaden typ blev helt plötsligt 3000kr. Tyvärr verkar han ha glömt bort om jag har betalat för något (som vanligt liksom) eller att jag la hela min lön på byggmaterial när jag var hemma. I julas la jag hela min lön jag fick när jag var hemma och tog alla mina besparingar till räkningar.

Det måste jag ju förstå att han inte kan renovera något, eller köra grejer på skroten eller klippa en buske med den elektriska häcksaxen som han hade lånat av min stackars far hela sommaren när han inte har pengar till material. Bara det att de grejer jag bad han göra fanns det redan material hemma till och det hade tagit sammanlagt en hel helg att göra. Listan kan göras längre, men nu börjar jag bli arg så jag tänkte ta mig en promenad istället.

Inglorion - som kommer ha problem med att ta över huset då jag bor utomlands men undrar om det inte är lättast. Den bästa planen just nu är att ta över huset tillsammans med den goda vännen, renovera klart och sälja det inom 2-3 år, förhoppningsvis med någon sorts vinst.

Just nu har jag just konstaterat att Loka Persika faktiskt var riktigt god :d
Har hunnit med en promenad på morgon idag också, iof bara en kort sväng men tar en på eftermiddagen också

Fick precis info om att grannhuset ska bli ett drogfritt stödboende och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta! Dom gör om ett gruppboende för äldre till ett drogfritt stödboende och just den biten stör mig! Undrar vart dom äldre ska placeras nu?

Sedan är jag väl inte jätteglad över att bli granne med ett sånt boende.... Jajja vi får väl se hur detta utvecklas! Det kan ju bli jättebra!

Idag har jag ett kort pass på jobbet. Känns lite sådär att sitta och köra 11 mil för att agera blockpost åt två tåg och sen åka hem igen. Men å andra sidan får jag ju betalt för körtiden så jag ska nog inte gnälla iaf ;)

Äntligen gjort nått mer vettigt, städat runt packbordet :p nu är det både rent och ordning!

Alla bara städar och städar och här sitter jag.... En kopp kaffe till sedan ska jag göra ett ryck till! Jag kör med belöningsmetoden :D Rensa kattlådan och rengöra toaletten= rätt till kaffe och en cigg. Vika in tvätten= kaffe och en cigg. Plocka disk och hitta golv i ett tonårsrum= Omöjlig uppgift egentligen men efter det får jag duscha :rofl:

Lyssnar på en inspelad föreläsning som hackar... Rätt frustrerande, dessutom hoppar föreläsaren mellan ämnen hej vilt... :banghead:

Alla bara städar och städar och här sitter jag.... En kopp kaffe till sedan ska jag göra ett ryck till! Jag kör med belöningsmetoden :D Rensa kattlådan och rengöra toaletten= rätt till kaffe och en cigg. Vika in tvätten= kaffe och en cigg. Plocka disk och hitta golv i ett tonårsrum= Omöjlig uppgift egentligen men efter det får jag duscha :rofl:
Nu rensar jag bland kartonger och emballage :rofl: nån ordning måste det ju vara! Får passa på när man är igång :up:

Haha bra där, positiv förstärkning kallas det väl? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 600
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 060
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 360
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 575
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka