Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
ny aktör som vann upphandlingen och startade andra veckan i september. Att rigga en utbildning med 400 elever tar resurser. När man sedan ska börja använda kursmaterialet som företaget valt så finns det inte. Dvs det gick utmärkt att beställa. Sedan kom leveransbeskedet.....

Utbildarna är vana att trolla. Jag är van att utbilda men inte van att vara utan material.

Så otroligt osmidigt! Borde inte rimlig leveranstid varit ett krav i upphandlingen?

Omvårdnad :arghh: Olika begrepp som förbättringsarbete, människosyner, livsstilens inverkan på hälsa osv.
"Gruppen kommer sedan att redovisa de olika begreppen i relation till sjuksköterskerollen, via ett rollspel. Rollspelet efterföljs sedan av en gemensam diskussion där alla är aktiva deltagare."
Fuck this shit typ. Jag är för naturvetenskap för den här utbildningen....

Jag hittade just mitt visa-kort som jag letat efter i en vecka. Hur det hamnat i lådan för "slit och släng"-stalltröjor har jag ingen aning om. Har (dumt egentligen) inte hunnit med att spärra det men däremot lyckats glömma bort koden :angel:

Alla har kommit in och lagt sig i sina korgar, sängar och troner. Jag har badat och bäddat och är trött. Tycker synd om mig själv som inte får träffa ena dottern på 6 månader.

I kvall kom jag in fore 20 och det var inte helt svart ute nar jag gick med hundarna. Jag kunde ta alla tre losa pa faltet innan vi gick in ... jag tors inte gora det nar det ar morkt och jag inte kan se var de ar och om det kommer nagot djur.

Just nu ligger tre hundar pa golvet ... en snarkar, en later som en fagelunge medan han snarkar till da och da, och den tredje springer och "piper" med jamna mellanrum. Jag tror att man kan anta att de haft en productiv dag idag ocksa.:p

"Gruppen kommer sedan att redovisa de olika begreppen i relation till sjuksköterskerollen, via ett rollspel. Rollspelet efterföljs sedan av en gemensam diskussion där alla är aktiva deltagare."
Fuck this shit typ. Jag är för naturvetenskap för den här utbildningen....
Det där med aktiva deltagare på seminarier undrar jag hur det bedöms egentligen. Vi har våra seminarier via datorn och det är typ jag och en tjej till som pratar och diskuterar, de andra sitter och lyssnar... :cautious:

Oj! Det kan inte vara optimalt!
Nej verkligen inte! Läraren har vid några tillfällen sagt till att de andra måste kliva fram och säga något de också men det verkar trögt... Vi får "räcka upp handen" om vi vill säga något så det är inte så att de andra inte ens får någon chans, de få gånger någon annan vill säga något så får de gå före mig och den andra tjejen, vilket jag tycker är helt okej men jag tycker att det är konstigt att de inte tar en mer aktiv del i det.

Första dagen med -grader på riktigt. Kallt!! Ska ge mig ut och sopa ur ett tömt lagerutrymme så att jag får upp lite värme i kroppen ;)

Kom till jobbet, tog en treo, konstaterade att min dator var borta, gick och kräktes, blev skjutsad till sjukhuset, fick mer treo och sjukskriven veckan ut.

Tack dumma ponny som ger mej hjärnskakning..

Kom till jobbet, tog en treo, konstaterade att min dator var borta, gick och kräktes, blev skjutsad till sjukhuset, fick mer treo och sjukskriven veckan ut.

Tack dumma ponny som ger mej hjärnskakning..
Been there, done that. Vila vila vila! Hur tråkigt det är är. Och försök vila hjärnan också. Undvik skärmar...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama