Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick 2 kilo plommon av svärmor och undrade vad-fan-gör man av dom? Ingen äter ju massor av plommon. Så nu håller jag på att göra plommonchutney. Hoppas att det blir gott för jag följer typ 4 olika recept.

Min mamma gjorde massa tjohejs (plommonsylt, plommonsaft, plommonsorbet, plommonchutney, plommonpaj och frusit in rätt upp och ner) med plommon för några veckor sen. Så uppenbarligen går det att lösa plommon-problemet ;)

Sitter och gör lite smått, klippt ut tyg till grytlappar mamma beställt, och även spishandduk åt henne, lagom komplicerat så här på kvällskvisten :p Och ska ta mina sömntabletter kom jag på.

Har kommit hem, lagt ut dagens outfit på bloggen.. och börjar bygga upp huvudvärken inför morgondagens borrande. Idag slagborrade grannarna nontop i flera timmar, så pass att jag nu nästan överväger att sova under nån bro.
Ringde iaf granntanten och frågade om jag kunde gå över till henne imorgonbitti... Hon har ju enorma typ tio rum och kök i vinkel bort borrar-grannarna. Det var lyckligtvis helt ok så nu känns det iaf lite bättre....

Nu ska jag gå och lägga mig. Min hjärna är som hårt packad bomull.

Gamla tanter fixar inte att stå i lektionssal 6 timmar om dagen och inte ha material att använda utan behöva hitta på hela tiden.

Våra kursböcker är restade till v 44! Gah! Så jag kopierar och improviserar. Hela dagen. Och ska fortsätta så till v 44. Hur i hela ska jag orka det! Har sagt ifrån mig allt vad kvällsaktiviteter heter närmaste månaden.

Dessutom träffade jag klassen första gången igår och det är 36 elever. det är helt hopplöst att kunna namnen och jag har inte en susning om deras nivåer. Vet inte vad de behöver träna på ens. :banghead:

Så jag står och bullshittar lite - som avkomman säger.
Lite sympati tack :p

Nåväl. Klassen är en sån som går till administratören direkt om de är missnöjda och hittills har det tydligen varit tyst .... (jag kaan eventuellt ha rätt hårda krav på mig själv också)

Nu ska jag gå och lägga mig. Min hjärna är som hårt packad bomull.

Gamla tanter fixar inte att stå i lektionssal 6 timmar om dagen och inte ha material att använda utan behöva hitta på hela tiden.

Våra kursböcker är restade till v 44! Gah! Så jag kopierar och improviserar. Hela dagen. Och ska fortsätta så till v 44. Hur i hela ska jag orka det! Har sagt ifrån mig allt vad kvällsaktiviteter heter närmaste månaden.

Dessutom träffade jag klassen första gången igår och det är 36 elever. det är helt hopplöst att kunna namnen och jag har inte en susning om deras nivåer. Vet inte vad de behöver träna på ens. :banghead:

Så jag står och bullshittar lite - som avkomman säger.
Lite sympati tack :p

Nåväl. Klassen är en sån som går till administratören direkt om de är missnöjda och hittills har det tydligen varit tyst .... (jag kaan eventuellt ha rätt hårda krav på mig själv också)

Är det ny kurslitteratur eller varför är det restat så länge?

Hoppas att det löser sig snart iaf :)

Dör huvudvärksdöden. Tänkte att det skulle bli bättre om jag gick och drack lite vatten. Kändes som om huvudet skulle sprängas så fort jag reste mig ur sängen :(

Jag måste nog duscha. Och äta. Men det där med äta är svårt för vad fasen kan jag äta som är nyttigt men inte mat. Förslag? (Och nix, jag äter icke sallad. Tyvärr.)

Är sjukt nervös inför mitt första seminarium imorgon och sover med två hundar i sängen vilket är urdåligt för min allergi och hosta.
Dessutom blir mina nya lakan smutsiga:meh:

Försöker tina upp efter att ha varit i stallet. Attans vad kallt det blev snabbt. Hösten är här, bara att inse. Och leta fram varmare kläder och vantar

Jag måste nog duscha. Och äta. Men det där med äta är svårt för vad fasen kan jag äta som är nyttigt men inte mat. Förslag? (Och nix, jag äter icke sallad. Tyvärr.)
Kvarg?
Osötad yoghurt med hemmagjord granola?
(inget av detta är kanske något du kan äta nu men är saker som är lätta att ha hemma)

Pizzabullar att alltid ha i frysen, dock osäker på hur nyttigt det är :p
Riskakor med chilismak! Urgott

Pizzabullar funkar nog inte som nyttigt, nej ;)
Riskakor är absolut gott, åt det igår, men jag föredrar de med pizzasmak alternativt gräddfil&lök eller ost :d (Och gärna med ett väldigt tjockt lager med färskost uppepå :o )

Är det ny kurslitteratur eller varför är det restat så länge?

Hoppas att det löser sig snart iaf :)
ny aktör som vann upphandlingen och startade andra veckan i september. Att rigga en utbildning med 400 elever tar resurser. När man sedan ska börja använda kursmaterialet som företaget valt så finns det inte. Dvs det gick utmärkt att beställa. Sedan kom leveransbeskedet.....

Utbildarna är vana att trolla. Jag är van att utbilda men inte van att vara utan material.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama