Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och självklart var inte tvätten torr, så den får hänga över natten. Ingen hade bokat första tiden imorgon så bokade den så får jag hoppas jag vaknar innan kl 11 ifall nån vill tvätta då :p hela dagen är tom imorgon så förhoppningsvis är det ingen brådska.

Har just slängt i mig dagens första riktiga mål mat och borde plugga. Har seminarie imorgon och är väldigt oförberedd. Ibland önskar jag att jag vore mindre bra på att "babbla vettigt" så att jag kunde frambringa lite nödvändig pluggpanik. Nu vet jag att jag kan snacka mig ur den här typen av övningar ändå :o

Ligger I sängen å slösurfar och väntar på att tens apparaten ska jobba klart med mensvärken innan jag släcker ner. Har låten "Glenn " av Björn Rosenström i huvudet :banghead:
Glenn kan supa, Glenn kan slåss och Glenn kan röka sina bloss.
Kan han särskilt mycket mer? Det tror jag inte att han kan.
Jo, Glenn kan svulla kabanoss, och Glenn kan spy på väg till Kos.
Där får vi nog dra en gräns för Glenns totala kompetens....

:banghead: där fick jag för att jag å kompisen hade allsång med hans låtar i lördags...

Ligger I sängen å slösurfar och väntar på att tens apparaten ska jobba klart med mensvärken innan jag släcker ner. Har låten "Glenn " av Björn Rosenström i huvudet :banghead:
Glenn kan supa, Glenn kan slåss och Glenn kan röka sina bloss.
Kan han särskilt mycket mer? Det tror jag inte att han kan.
Jo, Glenn kan svulla kabanoss, och Glenn kan spy på väg till Kos.
Där får vi nog dra en gräns för Glenns totala kompetens....

:banghead: där fick jag för att jag å kompisen hade allsång med hans låtar i lördags...

...en man med hjärna som en gös
och känner sig då gösen kränkt
är det nog inte helt befängt...

:angel:

Sitter i halmen ute hos djuren och känner mig sjukt jävla ensam.
Inte ensam som i inga vänner eller familj utan ensam i min situation och utan någon som orkar höra eller bry sig. Alla har nog med sitt och jag ska ju vara den starka.

Jisses, nu har jag fått se den största stenen jag sett hittills sitta fastkilad i en hästs hov. Är bara glad att hästen var snäll som lät mig hålla på att försöka få loss den, en hovkrats fick sätta livet till och fick avsluta med att använda handkraft, men hovkratsen hade hjälpt till lite i alla fall.

12065783_1089441144420064_5765211779142742355_n.jpg

Har lyssnat klart på ännu en bok. Det är som kass tajming för jag vill inte börja på en ny direkt, vill smälta den förra. Men jag vill ju lyssna på en bok när jag somnar ju!

Jisses, nu har jag fått se den största stenen jag sett hittills sitta fastkilad i en hästs hov. Är bara glad att hästen var snäll som lät mig hålla på att försöka få loss den, en hovkrats fick sätta livet till och fick avsluta med att använda handkraft, men hovkratsen hade hjälpt till lite i alla fall.

Den var rejäl!

12065783_1089441144420064_5765211779142742355_n.jpg

I dag ar jag helt slut. Igen. Massor av traning i morse och sedan langpromenad med hundarna och Lisa's flock med tva nykomlingar. Vi hann in for att ata lunch pa "The Sardine Can" :cool: i Vallejo's smabats hamn (vansinnigt gott!) och sedan stannade jag och fick min mycket smutsiga bil tvattad och vaxad.:) Under tiden tranade jag och Mandy pa "sleep" vilket innebar att hon lagger hakan i marken nar hon ligger. Diva hajar ingenting ... antingen maste jag verkligen lagga pa ett kol i traning eller ge upp. Det lutar at det senare.:angel:

Vaxet smorjs pa

IMG_0117_zpsfo6vmbdn.jpg

Och det ar klart. Den blanker som om den vore ny igen.:D

IMG_0120_zpsq0xuog6p.jpg

Nu forbereder jag mig for att jobba 10 - 6 10 dagar i strack:eek: Jag har inte hallit sadana bestamda tider pa manga ar och undrar vad jag gett mig in i.:confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama