Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker leta rätt på rätt telefonnummer för att skälla på trafikverket... Andra morgonen på raken nu att bli väckt kl 05 för att bonden börjar jobba... Helt okej för mig, att en traktor passerar med kärra i normala fall är inget jag blir störd av. Men nu har groparna börjat växt till orimliga storlekar och när kärran lyckas träffa varenda grop så låter det som en större seriekrock på vägen... Dessutom med 20 min mellanrum hela morgonen... Det är ju ingen större idé att försöka somna om... :cautious:

Försöker leta rätt på rätt telefonnummer för att skälla på trafikverket... Andra morgonen på raken nu att bli väckt kl 05 för att bonden börjar jobba... Helt okej för mig, att en traktor passerar med kärra i normala fall är inget jag blir störd av. Men nu har groparna börjat växt till orimliga storlekar och när kärran lyckas träffa varenda grop så låter det som en större seriekrock på vägen... Dessutom med 20 min mellanrum hela morgonen... Det är ju ingen större idé att försöka somna om... :cautious:

Har du hittat något telefonnummer? Du behöver komma i kontakt med Underhåll för ditt distrikt.

Sitter i skolan och borde plugga, i stället hamnar jag på buke hela tiden :angel:

Känner mig som värsta outsidern. :cautious: Saknar kärleken, finns den ens?

Har du hittat något telefonnummer? Du behöver komma i kontakt med Underhåll för ditt distrikt.
Man har väl kontakter... :angel: Men för en normal boende så skulle det vara helt omöjligt att hitta rätt kontaktuppgifter, nu fick jag bara prata med en telefonsvarare så jag ska väl försöka ringa igen för att verkligen trycka på, de har lovat att grusa vägen i ett års tid nu men inget har hänt förutom att de har grävt diken och tagit bort ännu mer grus :meh: Eller jo i vintras så hade de lite problem med väghållningen så då "sandade" de med väggrus, som sen plogbilen plogade bort några dygn senare... :banghead:

Man har väl kontakter... :angel: Men för en normal boende så skulle det vara helt omöjligt att hitta rätt kontaktuppgifter, nu fick jag bara prata med en telefonsvarare så jag ska väl försöka ringa igen för att verkligen trycka på, de har lovat att grusa vägen i ett års tid nu men inget har hänt förutom att de har grävt diken och tagit bort ännu mer grus :meh: Eller jo i vintras så hade de lite problem med väghållningen så då "sandade" de med väggrus, som sen plogbilen plogade bort några dygn senare... :banghead:

Tyvärr blir "småvägarna" bortglömda rätt ofta. Jag är helt förvånad för vi har fått omasfalterat hela vägen här för någon vecka sen.

Åh, ni har alltså välgrusade diken :up: :D

Städar och grejar i trädgården tills jag ska åka till den stora staden. Jag måste ha en halvsats avgassystem till stackars lilla Saaben, hon låter lite illa. Hittade bra pris på nätet men jag föredrar att köpa sådant i butik.

Ringde Mekonomen igår och de var givetvis dyrare så jag tackade för mig och sa att jag hittat satsen billigare på nätet. Då berättar snubben att de har 25%! rabatt på allt ikväll (extra kvällsöppet från kl 18). Det blev tom lite billigare än på nätet :up:

Någon mer som ska till Mekonomen? :p :D

Jag vaknade till vid kl 5 och märker att jag ligger diagonalt i sängen (120-säng). Försöker rulla över så jag ligger som vanligt. Det går inte. Tassa ligger nämligen med ryggen åt min andra kudde och ser lite sur ut över att jag försökt rulla dit :meh:

Kattfan har alltså trängt ut mig.

Ägd. SÅÅ ägd.
Haha igår natt snodde hunden min del av sängen så jag tog den andra sidan.
Vaknar ett par timmar senare utträngd till kanten av både katt och hund haha.
Ingen ide med stor säng där inte

Oh ja. Det är 25-30 grader dygnet runt :up:

Kan tänka mig det :D

Jag kom hem i söndags efter fyra veckor i Grekland. De första dryga två veckorna höll jag på att störta, bortåt 35 på dagarna och fortfarande bortåt 30 vid midnatt. Jag var halvt knäckt, orkade inget göra. Jag brukar vandra i bergen och göra lite ansträngande grejer men det gick inte nu.

Sedan blev det drägligare, runt 27 på dagarna. I växlingen hade vi en dag då det hällregnade från gryningen till midnatt. Det händer ALDRIG i den delen av Grekland i september. Det var helt galet. Jag var inne hela dagen förutom då jag gick ut med paraply för att äta lunch och då jag åkte med en grekisk vän i hans bil för att äta middag (vi fick leta upp ett ställe med tak, de flesta sådana var knökfulla ... :meh:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama