Vad gör man när körsektionen är totalt OFF?

W

walkyria

Hej.
Körsektionen på min klubb är totalt OFF, dom gör INGENTING och ja jag vet inte varför den finns egentligen???
Och nu är det ju så att jag vill lära mig köra och sela ordentligt.
HUR GÖR JAG?

Ska jag sätta ut någon form av annons, eller höra mig för varför körsektionen är totalt oaktiv???

Finns det kurser?

Sen undrar jag lite över selar.
Eftersom jag fått veta att bröstsele duger tydligen inte så måste jag köpa en ny.
Tänkte köpa mig en begagnad eller billig ny, eftersom kassas är rätt tom.

Men VAD för sele?
Maraton? Loksele? Travsele?

Vad är draglinor (som jag hör att man ska ha)?

Min häst är ju inkörd, men s.k travkörd. Alltså antar jag att han aldrig är körd med någon s.k baksele.
Bör man köra in honom på nytt på något sätt?

Vilket bett är bra att köra på????

Sv: Vad gör man när körsektionen är totalt OFF?

Hej
Om körsektionen på din klubb inte fungerar så bra skulle jag föreslå att du engagerar dig själv i den. Det borde vara dags för årsmöte snart och därmed dags att förnya styrelsen. De blir säkert överlyckliga om de får in en som vill något.
Det finns tyvärr alldeles för många inom alla föreningar som gnäller på att inget görs, men som inte är villiga att själva ta ett ansvar. En klubb eller sektion består inte enbart av styrelsen utan av alla medlemmar.

Hej
Om körsektionen på din klubb inte fungerar så bra skulle jag föreslå att du engagerar dig själv i den. Det borde vara dags för årsmöte snart och därmed dags att förnya styrelsen. De blir säkert överlyckliga om de får in en som vill något.
Det finns tyvärr alldeles för många inom alla föreningar som gnäller på att inget görs, men som inte är villiga att själva ta ett ansvar. En klubb eller sektion består inte enbart av styrelsen utan av alla medlemmar.

Hej.
Ja det är ju en bra ide.
Ska man bara knalla dit och säga att man vill vara med;) ??

Så länge jag har uppehållit på mig på klubben, drygt 10år så har jag aldrig varit med om att körsektionen haft någon kurs eller evenemang.....

Kan man ha en körsektion, bara för att det ser bra ut?

Finns det en representant från körsektionen eller existerar bara namnet? Även om inga kurser/aktiviteter anordans kan det finnas någon som har ansvar för detta. Försök i så fall få kontakt med den personen som i så fall möjligtvis kan hjälpa dig med dina frågor och med en ny intresserad kanske denna person får energi att engagera sig mer. Såg att du bor i luleå, i piteå finns det i alla fall ett aktivt ekipage som brukar vara i skellefteå och träna. Skicka PM om du vill få tag i henne. Sen är det nog dags att anmäla sig till körlägret i Villvattnet snart (www.villvattnet.se) där du kan få bra hjälp som nybörjare. Om detta inte hjälper, ta kontakt med distriksgrenledaren (ordförande i Villvattnets KS) så kan han nog hjälpa dig med vart närmaste kurs/aktivitet finns. Här uppe får man finna sig i att måsta åka en bit för att få träna körnig!

Finns det en representant från körsektionen eller existerar bara namnet? Även om inga kurser/aktiviteter anordans kan det finnas någon som har ansvar för detta. Försök i så fall få kontakt med den personen som i så fall möjligtvis kan hjälpa dig med dina frågor och med en ny intresserad kanske denna person får energi att engagera sig mer. Såg att du bor i luleå, i piteå finns det i alla fall ett aktivt ekipage som brukar vara i skellefteå och träna. Skicka PM om du vill få tag i henne. Sen är det nog dags att anmäla sig till körlägret i Villvattnet snart (www.villvattnet.se) där du kan få bra hjälp som nybörjare. Om detta inte hjälper, ta kontakt med distriksgrenledaren (ordförande i Villvattnets KS) så kan han nog hjälpa dig med vart närmaste kurs/aktivitet finns. Här uppe får man finna sig i att måsta åka en bit för att få träna körnig!

Ok Tack för ditt svar :)

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 119
Senast: cirkus
·
Körning Jag har lyckats byta till mig en modifierad smålandstrilla (sänkt, med gummihjul) med parstång och kompletta parselar (nåja, bakselar...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 372
Senast: trassel
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 304
Senast: Mezcal
·
Körning Jag har precis köpt en ny körhäst som är hur go och trevlig som helst. Han är dessvärre inte inkörd med linor osv som man brukar utan...
Svar
3
· Visningar
2 827
Senast: gadriel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025