Vad gör man åt ett resting bitch face?

Fast kroppar?
Man vill väl en människa väl och om man uppfattar den som sur, ledsen eller arg så frågar man väl om den mår bra? Det kan jag inte tycka är samma som att kommentera kroppar och kritisera dem.
Men... om personen som man frågar om den mår bra alltid ser ut på ungefär samma sätt? Då kanske det mer är läge att fundera över varför JAG reagerar som jag gör? Eller fundera över varför jag noterar utseende? Eller varför jag lägger in utseende som en parameter i min undran?

@Lager det är olika människor, men en del är ju mer återkommande än andra. Hade det bara varit samma hade jag kanske kunnat ta det utan att känna att det är jag som behöver ändra något, men just när jag vissa dagar får det påpekat gång på gång så blir det ju ganska tröttsamt.

Fast kroppar?
Man vill väl en människa väl och om man uppfattar den som sur, ledsen eller arg så frågar man väl om den mår bra? Det kan jag inte tycka är samma som att kommentera kroppar och kritisera dem.

Det finns en nivå där kan jag tycka. Om du ständigt frågar en person om denne är trött/sur och får samma svar så lessnar personen säkerligen på att ständigt bli tillfrågad. Om personen dessutom får samma fråga av ytterligare tre människor den dagen, och likadant nästa dag... Då blir det snabbt en känslig punkt.

Det finns en nivå där kan jag tycka. Om du ständigt frågar en person om denne är trött/sur och får samma svar så lessnar personen säkerligen på att ständigt bli tillfrågad. Om personen dessutom får samma fråga av ytterligare tre människor den dagen, och likadant nästa dag... Då blir det snabbt en känslig punkt.
Jag vet inte om det handlar om en känslig punkt. Jag var faktiskt rätt gullig utseendemässigt enligt normen (också), men eftersom jag inte var så himla mån om att vara anpassningsbar och tillmötesgående UTSEENDEMÄSSIGT, så blev det tröttsamt att höra samma fråga om igen. Det var faktiskt ingen känslig fråga för mig - från början. Men en period blev det det. Tursamt nog kunde jag frigöra mig från det efter ett tag.

@Lager det är olika människor, men en del är ju mer återkommande än andra. Hade det bara varit samma hade jag kanske kunnat ta det utan att känna att det är jag som behöver ändra något, men just när jag vissa dagar får det påpekat gång på gång så blir det ju ganska tröttsamt.

Jag förstår.

Alltså... Ändra på något om du vill. Skit i det om du vill.
* snäs av dem,
* ställ en motfråga,
* svara artigt,
* avled

Det finns lite olika varianter. Används @fios respons kanske? Det kan vara bekvämt att ha en "intränad" i bakfickan att dra till med de dagar en inte riktigt pallar med det hela.

Jag vet inte om det handlar om en känslig punkt. Jag var faktiskt rätt gullig utseendemässigt enligt normen (också), men eftersom jag inte var så himla mån om att vara anpassningsbar och tillmötesgående UTSEENDEMÄSSIGT, så blev det tröttsamt att höra samma fråga om igen. Det var faktiskt ingen känslig fråga för mig - från början. Men en period blev det det. Tursamt nog kunde jag frigöra mig från det efter ett tag.

Det är lite poängen. Som vattendroppen som nöter.

Ursäkta men jag visste inte ens att det fanns något som kallades detta... :eek: wtf liksom :banghead:
Men jag hittade en bra "motkommentar" för den som behöver ;)
images

Ok. Jag tänkte ju som jag skrev i mitt första inlägg, att jag bortser från de som säger det hela tiden, samma sak, dag efter dag, om man ser lika ut hela tiden.

Då kan jag hålla med.

Håller med. Oavsett hur gullig du var/är enligt normen. :)
Vi pratar kanske förbi varandra. Att jag tycker att jag var söt enligt normen, spelar ingen roll egentligen. Men jag är/var medveten om normen (och det är väl de flesta) och ändå påverkade kommentarerna mig. Jag vill att den unga tjej idag (som kunde ha varit jag då) inte ska falla i samma fälla.

Vi pratar kanske förbi varandra. Att jag tycker att jag var söt enligt normen, spelar ingen roll egentligen. Men jag är/var medveten om normen (och det är väl de flesta) och ändå påverkade kommentarerna mig. Jag vill att den unga tjej idag (som kunde ha varit jag då) inte ska falla i samma fälla.

Jag förstår vad du skriver. Tror majoriteten att människor som ingår i normen ändå reagerar om de ständigt får höra något särskilt om sig själva (positivt eller negativt). Vi är sociala varelser och beroende av vår omgivning.

Med eller utan kraniofacial diagnos/missbildning, med eller utan smink, med eller utan ett ansikte helt enligt det gyllene snittet.

Jag har skaffat mig en bister uppsyn.
Vi skulle fotas på jobbet och varenda kvinna ombads LE på korten (id-kort). Inte en enda manlig kollega ombads se glad ut. Resultatet blev att jag väste "jag ler inte på kommando" och ser ut som en vass medlem i OINTB. Jag älskar det. Får en del kommentarer om att jag ser snällare ut i verkligheten. Det kan de ju få tro...

Har också ett resting bitch face. Får ofta höra att jag ser sur och arg ut och det har tom gått så långt att kollegor undvikit att ta spontankontakt med mig i tron att jag varit på dåligt humör. Det blir inte bättre av att jag har ett väldigt långt och bestämt steg när jag går.

Alltså, jag tror de flesta påpekar det väl av vilja att göra saker rätt, muntra upp eller vilja veta om det är de som orsakat det hela? Av omtänksamhet, tänker jag.

Nu pratar jag inte om de som dummar sig i oändlighet. Det är ju ett jävla påfund.

Annars får man väl säga som det är......"Äh, jag har ett sånt fejs".

Det finns ju annars sådana som går och är sura och ledsna och samtidigt inte kan erkänna det när man frågar.

Fast vada, "Inte erkanna" att man ar sur eller ledsen nar nagon fragar? Det ar ingen annans business och om jag inte har lust att tala om det sa har jag inte och det blir ju definitivt inte battre av att folk tjatar. Det ar min RATT att fa vara sur, ledsen eller bara se sadan ut ifred.
Om nagon som annars ser glad och possitiv ut plotsligt ser arg eller ledsen ut kan man ju fraga ... EN gang. Annars ar det ingen annans business om jag ser ut att vilja morda nagon plotsligt en dag.:meh:

Liknande trådar

Relationer Kör anonymt nick, kommer någon på vem jag är så håll det för er själva. Jag och killen har varit tillsammans ca 1 år. Vi har intressen...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
15 752
Senast: Exile
·
Skola & Jobb Jag kan inte bestämma mig för om jag ska byta jobb eller inte. Min chef/chefer vet om att jag är supermissnöjd + att jag och en av de är...
Svar
1
· Visningar
584
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Kanske någon annan ser en lösning jag missat? Det har i alla fall varit ett tufft halvår, först blev min hund allvarligt sjuk med en...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 570
Senast: Vallmo
·
Relationer I morgon börjar jag jobba efter semestern igen och jag kan inte lämna min mamma ensam en hel dag, eller knappt ens ett par timmar. Jag...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
89 692
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar