Vad gör man åt ett resting bitch face?

I tidiga tonåren, typ pre-internet, upptäckte jag att mina mungipor gick neråt nör jag var avslappnad och att mina ögonbryn var raka streck.

Bestämde mig för att jag inte ville se ut så och spenderade en hel del tid framför spegel med att sätta mina ansiktsmuskler i en position som jag gillade och sen öva på att hålla det. Det var tröttsamt första året men nu sitter det omedvetet, kan inte ens inte se ut så längre.

Så starkt var mitt upplevda tryck från samhället på att man inte ska se sur ut, att jag modellerade om mitt ansikte O_o.

Undrar om jag hade gjort samma om jag varit ungdom idag?

För att som kvinna finns du enbart till för att behaga andra och då är det ju fritt fram att kommentera om du lyckats eller främst de gånger du misslyckats :meh:
Jo men så långt är jag med... Jag har gjort fler inlägg i tråden, det senaste var väl som en komplettering av det tidigare.
Min fråga var varför det ändras över tid.

Jo men så långt är jag med... Jag har gjort fler inlägg i tråden, det senaste var väl som en komplettering av det tidigare.
Min fråga var varför det ändras över tid.
Då tycker jag att det känns ganska trist att leta efter den anledningen hos de som får kommentarer istället för hos de som kommenterar.

Fast något sådant har jag verkligen inte påstått. Det är stor skillnad mellan ursäkt och förklaring, så sluta göra mig till din fiende.

Som sagt så försöker jag hitta en förklaring till problemet, så kanske svaret också visar sig. Såklart är det mycket mer komplext men det kanske är en bit på vägen.
Nu vet jag inte vad du läser in i mitt svar, för någon fiende gör jag dig verkligen inte till. Enligt dig fanns det ju olika åldrar som man sminkade sig olika och det är det jag ställer mig mot att det överhuvudtaget går att göra en sån generalisering och därmed använda det som förklaring till fenomenet. I mitt fall har det dessutom inte minskat med ökad mängd smink, vilket torde bli enligt ditt resonemang.

Jag får också såna kommentarer. Har väl ganska liten mun och sen har jag rynka mellan ögonbrynen. Ser sur och arg ut.

Precis då ett migränanfall drar igång blir jag nästan manisk och då kan folk kommentera att jag ser så glad ut. Det blir väldigt konstigt då jag fem minuter senare åker hem från jobbet pga att jag börjar kräkas av migränen.

Ht du också så @mandalaki

Folk har sagt till mig också att jag ser sur ut. När folk (oartigt) påpekar det brukar jag bara svara "jaha jamen det är tyvärr såhär jag ser ut" och sen är det inte mer med det.

Det ligger inte på dig att förändra dig så det passar andra.
Jag brukar svara att jag kan inte gå runt och le jämt. Går inte det hem eller om jag är riktigt irriterad så säger jag att jag är inte sur, men jag kan bli!!

Och nej- inte stöttar utan mer asförbannad över att en fotograf som ska fota oss i vår yrkesroll ber alla kvinnor le. Mina manliga kollegor ser oftast bistra eller neutrala ut. Mina kvinnliga kollegor ler och har huvudet på sned (med några undantag givetvis)
Jag ler nästan aldrig på kort. Jag tycker jag har ett otroligt fult leende. I skolan log jag ända fram tills fotografen knäppte av. Inte populärt. Däremot ler jag när jag pratar. Då blir jag inte lika ful.

Liknande trådar

Relationer Kör anonymt nick, kommer någon på vem jag är så håll det för er själva. Jag och killen har varit tillsammans ca 1 år. Vi har intressen...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
15 752
Senast: Exile
·
Skola & Jobb Jag kan inte bestämma mig för om jag ska byta jobb eller inte. Min chef/chefer vet om att jag är supermissnöjd + att jag och en av de är...
Svar
1
· Visningar
584
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Kanske någon annan ser en lösning jag missat? Det har i alla fall varit ett tufft halvår, först blev min hund allvarligt sjuk med en...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 570
Senast: Vallmo
·
Relationer I morgon börjar jag jobba efter semestern igen och jag kan inte lämna min mamma ensam en hel dag, eller knappt ens ett par timmar. Jag...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
89 692
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar