Vad gör du nu då? Del LVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klaga för fasen inte på regnet! Det vi fick igår var ytterst välbehövligt! Sommaren har varit här ett tag iaf :)
Pratade med hovis, som flyttat hit från norrlandskusten. Hovis hade fått ett sms för drygt en vecka sen om att det snöade där och gått utanför dörren och knäppt en bild på strålande sol och grönskande växtlighet och bara "nädå, 25 grader varmt!" :rofl:

Just det, måste ringa hovis idag!

Mår inget vidare men biter ihop och jobbar ändå. Bara en dag, sen ledigt igen. Önskar jag hade klämdagsledigt...

Klaga för fasen inte på regnet! Det vi fick igår var ytterst välbehövligt! Sommaren har varit här ett tag iaf :)
Pratade med hovis, som flyttat hit från norrlandskusten. Hovis hade fått ett sms för drygt en vecka sen om att det snöade där och gått utanför dörren och knäppt en bild på strålande sol och grönskande växtlighet och bara "nädå, 25 grader varmt!" :rofl:

Jag tar gärna regn i stort sett hela sommaren. Om inte brunnen fylls på snart står jag utan vatten och en jättekostnad för att borra ny. Plus att jag älskar vädret som är nu, det går att röra sig, och framförallt rida, utan att bli supersvettig :)

Klämdagsledigt :) Ska åka och släppa ut hästarna (stackars Slyngelhästen tvignas mot sin vilja gå i en gräshage på baksidan istället för HANS grushage på framsidan.. Elaka jag!) sen hem och sanera hemmet lite. Eller kanske mycket. Behöver ha hit elektriker rätt snart och då är det ju skönt stt slippa skämmas ögonen ur sig för hur det ser ut :o

Vi hade anledning att gå upp mitt i natten för att tanka lite vatten :angel: :D och Missia blev väldigt intresserad av skåpet under diskbänken. Särbon öppnar dörren och ut flyger en ordentligt stor råtta :yuck: som snabbt mötte sin skapare, förmedlat av Missia :up: Kisse var enormt nöjd och ville INTE släppa bytet men till slut fick vi slänga ut den.

Men jag har ALDRIG varit med om råttor i huset, endast möss.

Vi hade anledning att gå upp mitt i natten för att tanka lite vatten :angel: :D och Missia blev väldigt intresserad av skåpet under diskbänken. Särbon öppnar dörren och ut flyger en ordentligt stor råtta :yuck: som snabbt mötte sin skapare, förmedlat av Missia :up: Kisse var enormt nöjd och ville INTE släppa bytet men till slut fick vi slänga ut den.

Men jag har ALDRIG varit med om råttor i huset, endast möss.
Duktig kisse!

Vi var tvungna att öppna fönstret inatt eftersom det var så varmt. Och självklart hoppade Frasse ut. På den sidan av huset är det långt till marken. Inte riktigt andra våningen, men nära på. :nailbiting: Men det gick bra som tur var. Men fönstret stängdes snabbt igen. Får försöka hitta en lösning på problemet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
278
Senast: Tilly_85
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 42 43 44
Svar
877
· Visningar
33 788

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka