Vad gör du nu då? Del LVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo det vore bäst men det är långt att åka och så kostar det säkert multum .Tycker det är rätt dyrt som det är .Det är bara att vänta tills det blir outhärdligt så brukar det lösa sig av sig självt när man inte har något val
Som @åke sa det kan väl bli en försäkringsfråga eftersom det hände på arbetstid, kolla upp det. Sjukhustandvården i Falun har lustgas om man är väldigt rädd men då krävs remiss.

Jag hade telefontid hos läkaren nu 08:45 men ingen har ringt upp än. Däremot har jag ett missat samtal från 08:20 vilket jag misstänker var han.. Måste jag betala för typ missad läkartid i alla fall? Hoppas inte med tanke på hur lite pengar man som student fick ut denna månad (prisar mor min som lärt mig hålla hårt i slantarna för sämre tider så att detta egentligen inte påverkar mig allt för mycket!).

Jag hade telefontid hos läkaren nu 08:45 men ingen har ringt upp än. Däremot har jag ett missat samtal från 08:20 vilket jag misstänker var han.. Måste jag betala för typ missad läkartid i alla fall? Hoppas inte med tanke på hur lite pengar man som student fick ut denna månad (prisar mor min som lärt mig hålla hårt i slantarna för sämre tider så att detta egentligen inte påverkar mig allt för mycket!).
Telefontid behöver man väl aldrig betala för?

svär lite över att IT-gubbarna på jobbet alltid blir galna över att jag har många av mina dokument på skrivbordet - Jag måååååste ju ha dem i H: :mad:
Jag har protesterat och sagt att har jag sakerna i H: så kommer jag inte åt dem hemifrån, IT-gubbarna tittar på mig och säger att jag ska visst komma åt dem hemifrån när de ligger där -att det är liksom lite av grejen med att ha dem i den mappen.

Nu har jag lagt mina saker i H: för att datorn skulle ominstalleras häromdagen. Nu jobbar jag hemifrån och tror ni jag kommer åt mina saker? :rage::banghead:

Jag somnade om när sambon åkte till jobbet vid 06, sov ett par timmar till och vaknade och katten låg brevid mig så gosade med henne en liten stund innan jag klev upp :). Nu frukost, rabarberkräm är så sommar- mums!, och kaffe medan jag kollar över startlistan som kommit upp till morgondagens pay and jump :).

Telefontid behöver man väl aldrig betala för?
Jag har bara räknat med att det kostar, det kanske inte alls gör det?

Hur som ringde han upp precis och jag måste bara säga att jag är så glad över min läkare! Allt är så oproblematiskt, allt går att lösa och vill jag kolla upp något så fixar han det. Jag tas alltid på allvar och han kollar gärna saker "när vi ändå håller på" (ex så ska vi kolla upp mitt b12-värde precis innan jag tar min nästa injektion, men han tyckte det var lite lite att bara kolla upp det så han slänger med och kollar typ alla prover man kan ta när "jag ändå måste stickas"):up:

Jag har bara räknat med att det kostar, det kanske inte alls gör det?

Hur som ringde han upp precis och jag måste bara säga att jag är så glad över min läkare! Allt är så oproblematiskt, allt går att lösa och vill jag kolla upp något så fixar han det. Jag tas alltid på allvar och han kollar gärna saker "när vi ändå håller på" (ex så ska vi kolla upp mitt b12-värde precis innan jag tar min nästa injektion, men han tyckte det var lite lite att bara kolla upp det så han slänger med och kollar typ alla prover man kan ta när "jag ändå måste stickas"):up:

Bra att du påminde mig, jag ska ta prover igen. Jag har en tendens till att "glömma" det... :grin: Jag är inte nålrädd men har mått så bra på sistone att det är enda gången jag känner mig sjuk (och det kommer ju inte att gå över heller) :(

Nu gav jag mig på försök nummer 2 på att baka "franska baguetter", fast idag blir det en liten tvist. :p
Hoppas det blir bra, än verkar det bättre än försök nr 1. :p

Är tacksam över att jag får bo kvar i min lägenhet ett år till med tanke på hur min kö-status är på objekten jag intressanmält mig på nu:
- 3 rok: Bland de 169 som just nu intresseanmält har du plats 89
- 2 rok: Bland de 264 som just nu intresseanmält har du plats 165
- 2 rok: Bland de 257 som just nu intresseanmält har du plats 153
- 3 rok: Bland de 67 som just nu intresseanmält har du plats 32
- 2 rok: Bland de 256 som just nu intresseanmält har du plats 153
Alla som ligger på första plats har mellan 5000-7000 ködagar, den "värsta" jag sett var 15´000 (jag har strax över 1000 i denna bostadskö...).:meh::cautious:
Vad är det för lägenhet du bara får bo kvar i ett år till i? Studentlägenhet?

Har lite ångest över händelsen på jobbet i går :( Känner mig dessutom helt vilse för övrigt, vet inte vad jag vill, fast jag nog ändå vet det :cautious: och är trött.
Borde plugga och göra prov men orkar inte riktigt så gör nog dubbla prov i veckan i stället.
I dag är jag lixom liten :(

Har lite ångest över händelsen på jobbet i går :( Känner mig dessutom helt vilse för övrigt, vet inte vad jag vill, fast jag nog ändå vet det :cautious: och är trött.
Borde plugga och göra prov men orkar inte riktigt så gör nog dubbla prov i veckan i stället.
I dag är jag lixom liten :(

Nyfiken fråga, vad jobbar du med?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
278
Senast: Tilly_85
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 42 43 44
Svar
877
· Visningar
33 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka