Vad gör du nu då? Del LVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var lyrisk efter stallet idag!:love: Hoppade först medryttarhästen och det kändes såååå enkelt! Hoppade visserligen bara 1 m men det kändes som en bom på marken. Sen skulle jag precis åka hem när jag fastnar med en hästägare och hon frågar om jag vill hoppa hennes häst igen! Sagt och gjort.
Den hästen alltså!:love: Även där kändes det såååå enkelt och så kul!
Känns ju extra bra eftersom jag har haft så dåligt självförtroende i hoppningen.

"Bara" 1 m? Det är typ det högsta jag vågar hoppa :rofl:

Försöker komma på vad jag vill se för film efter att ha varit och hälsat på min lillebror och hans 1 vecka gamla son (och hans sambo såklart)

Rabarberkrämen står och svalnar, rabarberpajen ska straxt ur ugnen så jag och sambon kan kalasa på lite med vaniljsås :d. Hade ju bestämt idag att bara ut och skritta på min unghäst så varför inte en barbackatur till morfar och hämta lite stjälkar rabarber?! passade alldeles ypperligt och mysigt var det med :love:

Blev sugen på något med rödbetssallad till lunch imorgon. Fick över potatis från middagen nu med. Gjorde en sats rödbetssallad då jag är alldeles för lat att gå och köpa en burk med sådan imorgon. Så imorgon får det blir stekt potatis, köttbullar o rödbetssallad till lunch :)

Lita alltid på magkänslan!
Det hela slutade med att jag räddade ett liv idag :heart. En ung man tänkte hoppa framför tåget, snacka om tur att jag hann i tid och att magkänslan sa att jag skulle cykla just då och INTE ta den vanliga vägen dit jag skulle. Ännu en gång är jag även lyckligt lottad över att jag är den som kan hålla huvudet kallt i allvarliga situationer.
Jag ringde 112 direkt jag såg honom och vi fick ögonkontakt, tåget skulle komma inom 10 minuter...sen gick allt fort som fasen. Fast när han väl blivit omhändertagen ordentligt så var jag allt lite skakig.

Cyklade vidare och rensade gräs hos min bästa vän i fem timmar och är nu totalt sönderbränd :laugh:.

Var med om en jätteskum grej. Beställde hem pizza, som jag gick ner och hämtade vid porten. Väl där skiner pizzabudet upp, säger "Hej Ida! Det var längesen, är allt bra?" och ger mig en kram. Jag kan inte minnas att jag någonsin sett människan? Har heller aldrig beställt från just den här pizzerian tidigare.

Kommer sen upp med pizzan till lägenheten, öppnar kartongen och ser att jag inte fått den pizza jag beställt (samma grund, men saker jag tagit bort fanns med och saker jag lagt till saknades). Men det löstes snabbt och enkelt genom onlinepizzas kundtjänst (dom jobbar tydligen även lördagkvällar), som skickade över en rabattkod motsvarande ordervärdet :up:

Var med om en jätteskum grej. Beställde hem pizza, som jag gick ner och hämtade vid porten. Väl där skiner pizzabudet upp, säger "Hej Ida! Det var längesen, är allt bra?" och ger mig en kram. Jag kan inte minnas att jag någonsin sett människan? Har heller aldrig beställt från just den här pizzerian tidigare.

Kommer sen upp med pizzan till lägenheten, öppnar kartongen och ser att jag inte fått den pizza jag beställt (samma grund, men saker jag tagit bort fanns med och saker jag lagt till saknades). Men det löstes snabbt och enkelt genom onlinepizzas kundtjänst (dom jobbar tydligen även lördagkvällar), som skickade över en rabattkod motsvarande ordervärdet :up:
Någon klasskamrat från lågstadiet,dagis,gammal grannunge?

Åh sånt är så jobbigt när man inte kan placera folk.
Jag råkade ut för att en man hälsade på bussen för många år sen glatt som få och det tog en bra stund innan jag förstod att det var områdets personal på pizzerian, undrar om dem har grymt ansikts kom ihåg som krav?
Kan inte vara något annat va? :o

Bra service du fick och ersättning :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
274
Senast: Tilly_85
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
580
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 309
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 34 35 36
Svar
709
· Visningar
28 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka