Singoalla
Trådstartare
Nu blir det mycket spinoff på spinoff på spinoff på dom här trådarna Men tråden om vad vi gör om 10 år fick mig att fundera på vad jag håller på med just nu. Åren 20-30 har för mig inneburit att leva mycket i nuet. Det har varit både fantastiskt och lärorikt, och när jag tittar i backspegeln så skulle jag inte vilja ha det annorlunda. Men det innebär också att sparkontot sinar och när jag började fundera på vad jag vill om 10 år så inser jag också att jag måste börja tänkta strategiskt och ta små steg åt rätt håll.
2018 blir därför ett ekonomiskt år för mig. Jag ska:
1. Betala tillbaka ett lån som ligger och skvalpar i onödan, och blir därmed helt lånefri utöver CSN
2. Ge mig själv ett bra förhandlingsläge på löneförhandlingen i april (mao extra krut från nu till då)
3. Öka sparandet med 24 000:- för 2018
Man kan se det som ett nyårslöfte, eller bara nästa lilla steg i livet. Vad ska ni göra av 2018? Har ni några nyårslöften eller bara en idé av vad ni vill få ut av året?
2018 blir därför ett ekonomiskt år för mig. Jag ska:
1. Betala tillbaka ett lån som ligger och skvalpar i onödan, och blir därmed helt lånefri utöver CSN
2. Ge mig själv ett bra förhandlingsläge på löneförhandlingen i april (mao extra krut från nu till då)
3. Öka sparandet med 24 000:- för 2018
Man kan se det som ett nyårslöfte, eller bara nästa lilla steg i livet. Vad ska ni göra av 2018? Har ni några nyårslöften eller bara en idé av vad ni vill få ut av året?