Men jag har flera gånger skrivit att de visar långt innan. Så varför skriver du om och om igen att de inte visar?
De flesta även reaktiva klarar att gå till och från hagen osv utan större besvär, särskilt om de som sagt leds med lång lina, har space osv. Dvs det är ingen större fara för den som hanterar. Särskilt inte om den är tillsatt att om hästen är spänd eller tittig för dagen så låt den få titta, vänta etc. Däremot om personen håller hårt, rycker och ryar osv kommer en sån häst flippa. Men det är ju inte hästens fel eller något som påverkas av storleken på anläggningen.
Och i övrigt så är det ju ägaren som hanterar i situationer där triggerstapling är sannolik, och då kan hantera det.
Vad är det med en stor anläggning du tänker är värre?
Jag inser att jag var otydlig. Jag menar naturligtvis om hästen inte visar något innan på ett sådant sätt att andra än mycket kompetenta och välutbildade problemhästtränare kan läsa hästen. Hästar som reagerar, ur kreti och pletis perspektiv, "från ingenting".
Du tycks inte riktigt förstå att jag menar just de där "undantagen", hästarna som inte klarar att gå till och från hagen utan större besvär. Hästar som kan resa sig och vända sig mot den som leder, till exempel, och där "den som leder" kan vara vem som helst som har häst i samma stall och som har fått som enda instruktion att "led in hästen från hagen".