Ja och sen har du konstaterat att du är helt ointresserad att läsa häst, och/eller utsätta dig för risken med en häst som reagerar på ett vis som känns extremt. Och då kvarstår ju verkligen bara att låta bli. Men du fortsätter ställa frågor kring det. Och det är där jag undrar vad du vill uppnå?Jag vet inte om du inte vill förstå det jag skriver, eller vad som är så svårt att förstå? Jag är fullt medveten om att de flesta reaktiva hästar inte far iväg för en katt. Jag är absolut medveten om att flera till synes små saker kan ligga under ytan och göra att en katt blir en utlösande faktor. Jag har också varit tydlig ett antal gånger med att jag avser just sådana hästar som inte är vanliga, men det betyder inte att de inte alls existerar. De hästar som reagerar just så extremt, på just sådana saker, i sådana situationer.
Men här går vi bara i cirklar, så det är bättre att släppa det helt.
Edit. I större stall kommer alltid finnas folk som man verkligen inte begriper varför de inte si eller så med sina hästar, eller varför de tolererar ditt eller datt. Men det är bara att släppa, och undvika den hästen om man t ex anser den farlig eller liknande