Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortfarande svalt inne trots att termometern står på 27.2 i skuggan. Antar att det är skillnaden mellan solen - balkong och vardagsrum - och skuggan i köket och datorrummet. Megara går från plats till plats, ibland skuggig, ibland i solen och fläker ut sig.

Hon ska få lite extra torrisar så hon dricker tillräckligt. Alt blanda ut blötmaten i lite vatten. Än så länge är hon tack och lov inte påverkad av värmen.
 
Shoppat loss som en galning idag, jag som inte skulle ha så mycket? 😬

Handlat glasburkar på rea på IKEA och ny skärbräda. Köpt ny grimma till pållan och lämnat tillbaka en som var för liten. 10% på CityGross så köpte två säckar betfor, hundfoder, grimman, ett täcke till shettisen för 180 kr, ett par liter jordgubbar, salta nötter och lite mat till mig. EKO hade slut på kattmaten jag skulle köpa så fick bli Rusta. Svängde även förbi och köpte hönsfoder och en klematis för 149 kr.

Druckit allt för lite idag så efter jag svängt förbi med foder och grimma festade jag, hundarna och katterna loss på lite ostkrokar och jag drack ett par glas vatten hemma i soffan. Som @Scata poängterade igår är det viktigt att få i sig näring. 🤭
 
Välkända Sten och Stanley lär dra publik på allsångskvällen vid härliga Brådtom sluss och vem gillar inte att sjunga på deras klassiker "Jag vill vara din Margareta" ?!? 😃. Hör dock inte hem då det börjat blåsa en del, ibland kan man höra lite granna liv och ljud 😁. Nä nu är sambon hemma så nu blir det lätt middag i värmen; pannkakor (gick åt en bordsfläkt brevid spisen av värmen inne 😅) och vaniljglass med jordgubbssylt, somrigt gott 😋😍
 
IMG_20240627_174406.jpg

Tog mig ner till stranden när det blev lite svalare, fullt med folk
 
Kollade vädret för imorgon igår. 22 mm regn.
Kollade igen idag. 1,4 mm regn.

Jag behöver regn! Min vattentunna är nästan tom!
Lupinerna vid vägkanten har krullat bladen för de är så torra.

Imorgon lovas hela 7 mm. Lär knappast göra nån skillnad alls. Men det blir svalare!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vårt hus är litet - VÄLDIGT litet. För det mesta är jag fullt nöjd. Mindre utrymme att städa :D ! Men drömmen har väckts om att lägga...
Svar
17
· Visningar
1 004
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
Svar
5
· Visningar
167
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 413
Senast: Krålus
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
926
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • A-kelpie, tollare eller collie?
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp