Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är glad åt att ha vaknat tidigt och fått långpromenaden avklarad när det fortfarande var skönt ute. Och jag är fortsatt glad åt att ha lägenheten i rätt del av huset, där det knappt kommer direkt sol och därmed inte blir så varmt heller. Inatt fick balkongdörren vara öppen. Jag är lite deppig över att min glass är i frysen på jobbet istället för här hemma. Idag ska jag jobba hela tre timmar. Försöker klura ut en bra plan för vad jag ska göra mer än så idag.
 
Köpt nya stolar till altanen och målarfärg till foderautomaten vi bygger. Har också hunnit måla automaten, vilket var överjävligt varmt. Nu har jag ätit lunch och ska ta mig ett dopp och sen sy lite på ett hästtäcke där spännet glider på sniskan. Sen blir det stallet. :)
 
Sitter på altanen i skuggan och pluggar till sommarkursen, de fläktar lite och sonen kom just och undra om jag ville ha lunch. :) I morse var det vaccination och avmaskning av Ville inför fjällturen framöver som kommer att även gå in i Norge. En avmaskning till nästa vecka så är vi good to go hela juli. :)
 
Månadens räkningar betalda, med tillägg av en 9100 kr stor faktura från kommunen för tillstånd till att anlägga det nya avloppet... :cautious:

Och jag klagade bittert över min kommuns 4500,tar tillbaka allt gnäll.
Vi tar 6300 har jag för mig. Tycker det är dyrt, men jag vet ju hur handläggningen ser ut (det är jag som gjort det mesta de senaste åren här). Vi tar dessutom betalt för inventering så för en del blir det väldigt mycket pengar..
 
Och jag klagade bittert över min kommuns 4500,tar tillbaka allt gnäll.

Vi tar 6300 har jag för mig. Tycker det är dyrt, men jag vet ju hur handläggningen ser ut (det är jag som gjort det mesta de senaste åren här). Vi tar dessutom betalt för inventering så för en del blir det väldigt mycket pengar..
I grannkommunen kostar det ca 5000 kr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 406
Senast: Krålus
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
924
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 485
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 757
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hjälmar
  • Stora shoppingtråden II
  • Sömstorlek

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp