Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Årets första dopp blev i Klarsjön ikväll, gissa om det var hur skönt som helst att svalka sig 😍.
På vägen hem passerade vi ett antal gärden med stränglagt hö där doften kändes in i bilen, härlig doft av sommar 😍.
 
Har just tagit hand om drygt 8 liter jordgubbar, jag köpte 15 l till extrapris på lokala mataffären idag. Superfina och goda, men så otajmat med samma dag som jag kom hem 21:30 från stallet :sleep:
Nu är frysen knökfull, några liter får följa med till jobbet imorgon och resten får bli sylt och mat de kommande dagarna. :d
Köpte också 15 liter idag, nästan allt är i frysen förutom de som är i kylen som jag kallt räknar med är slut i morgon. Vi åt glass och jordgubbar som kvällsfika idag. 😇
 
De varnar ju hela tiden… Eskilstuna har tex varit varmast i Sverige den här veckan.
Jag tänker att det är bra att man skiljer på "extremvärme" och att man varnar för värme. Det första är faktiskt ovanligt höga grader och det andra är höga grader där känsliga individer kan fara illa. Det varnas ju för andra saker också, det tillhör ju det normala att varna. Det betyder inte att det är exstremvärme för det.
 
Sovit dåligt några dagar, så tänkte försöka få en ordentlig natts sömn. Sommar på soffan, vaknar och förflyttar mig till sängen. Väl i sängen är det lika svårt att somna som tidigare kvällar. Sen har har jag blivit väckt ytterligare två eller tre gånger, jag behöver sova :arghh: klarar mig inte på fem timmar per natt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 377
Senast: Krålus
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
922
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 477
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 745
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp