Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på stallet och myst med hästen, ungefär det enda han orkade i värmen. Var svettig bara av att stå still I stallet, jobbigt att vara kallblod på sommaren.

När jag kom hem så var det en stor och rejält läskig, med en antagligen påtänd husse, utanför entrén. Så fick ta en omväg till en annan entré för att slippa gå förbi dom. Riktigt obehagligt för mig som är lite nojig kring stora hundar.
 
Städar hos fiskarna
Jag behöver inte gå på fiskspa. Bara stoppa ner fötterna i mitt 200
Mollys och prakt barber är jämt nyfikna. De nafsar på mina armar och händer när jag gör något i karet
 
Åt en räksallad i morse .Fick fel sås och upptäckte det när jag hällt på 2 burkar .Fick räta upp det hela med drygt en halv flaska salladsdressing .Kebabsås och sallad är inte gott:wtf:.Kollegorna sa men äter du salladsoppa .Hämta en sked istället .Var tydligen bra drag i den .Är proppmätt än och rapar lök .Så det blir ingen mer mat förrän kl 9 i morgon
 
Har känt mig rejält nedstämd idag. Trädgården börjar bli färdig men vädret på söndag säger att det ska pissregna precis hela dagen. Har förberett mig för detta i snart ett år och så blir det kanske skit av allt ändå :( lite regn hade inte varit hela världen men 20-30 mm så känns det som man lika gärna kan skita i det
 
Varit på stallet och myst med hästen, ungefär det enda han orkade i värmen. Var svettig bara av att stå still I stallet, jobbigt att vara kallblod på sommaren.

När jag kom hem så var det en stor och rejält läskig, med en antagligen påtänd husse, utanför entrén. Så fick ta en omväg till en annan entré för att slippa gå förbi dom. Riktigt obehagligt för mig som är lite nojig kring stora hundar.
Var det inget kollektiv som var av intresse? känns som att du behöver flytta!
 
Varm och svettig efter jag dragit ut ett par ovilliga hästar till hagen. 🥵
Ingen av oss gillar vädret så det gick lååångsamt ut till skillnad mot in i morse! :crazy: Fixat fodret så det är klart när de ska komma in, fyllt badkaret med kallt och gott vatten och de fick varsitt äpple i hagen, mycket viktigt. I morgon bitti ringer klockan 05:30. Kom på att jag kan kliva upp samma tid resten av sommaren för att ta in dem. Jag är ändå morgonpigg och ljuskänslig och inga fler nattpass. 😄
 
Hemma efter en löprunda som jag fick avbryta. Andra gången i mitt liv jag avbryter, avbröt inte ens när jag hade blodbrist och kroppen gav upp efter 6 kilometers trailopp med 8 kilometer kvar att springa, den genomförde jag på ren tjurskallighet.

Förmodligen värmeslag. Mådde rejält illa och var stapplig och yr. Fattade att jag behövde ha biljett för att ta pendeln hem, men det tog ett tag innan hjärnan förstod hur jag skulle köpa biljetten. Lyckades gå fel när jag skulle ta mig till pendeln också vilket är väldigt knasigt eftersom jag bott där sedan jag var 5 och åkt från den stationen en miljard gånger. Fick skynda mig hem och kräkas, gå på toa.

Har druckit två glas med vätskeersättning och tagit en dusch, så nu kyler håret ner mig rätt bra. Har ändå lyckats komma tillbaka rätt snabbt efter persen. Känner mig helt ok men trött. Men har definitivt druckit för lite senaste dagarna så nu ska jag skärpa mig med det.

Kom ihåg att dricka och få i er salter hörni! :heart
 
”Nu vill jag inte höra att du klagar på värmen!”
Öh nej varför skulle jag? 😂

Som jag älskar värme.
Och som jag älskar ledig tid.
IMG_9067.jpeg
 
Har känt mig rejält nedstämd idag. Trädgården börjar bli färdig men vädret på söndag säger att det ska pissregna precis hela dagen. Har förberett mig för detta i snart ett år och så blir det kanske skit av allt ändå :( lite regn hade inte varit hela världen men 20-30 mm så känns det som man lika gärna kan skita i det
1000- trädgårdar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 334
Senast: Krålus
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
917
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 464
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 728
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp