Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter frukost och laddar för att åka och jobba ännu en dag i värmeböljan. 29° och utomhusjobb är inte alltid jättekul faktiskt. Även om vi försöker hålla oss i skuggan så hinner vi aldrig klart innan solen flyttat sig. Buff och keps dränkt i kallt vatten hjälper dock en del.
 
Ställde om klockan en kvart i morse efter att jag sett att det var bara 16 grader ute. Förvånade hästar när jag körde till stallet. 17 grader ute och några morgonpigga flug:devil::devil: men annars väldigt lugnt. Fixade klart i stallet, drog igen ena dörren lite så värmen inte ska komma in, gick och hämtade hästarna som gick lugnt och fint med mig och åkte sedan hem och parkerade i skuggan.

Nu är hönsen ute, hundarna matade och rastade, katterna fått mat och lille Skrutts boll är gömd under kudden. 😾 Jag ska åka och handla lite senare idag men väntar nån timme till, passar på att äta lunch på IKEA till halva priset och sedan hem till fläkten igen. Smått sugen på ett premiärdopp i sjön på hemväg men inte med en massa mat i bilen. Det hinner jag senare i veckan. 😎
 
Senast ändrad:
Sovit dåligt några dagar, så tänkte försöka få en ordentlig natts sömn. Sommar på soffan, vaknar och förflyttar mig till sängen. Väl i sängen är det lika svårt att somna som tidigare kvällar. Sen har har jag blivit väckt ytterligare två eller tre gånger, jag behöver sova :arghh: klarar mig inte på fem timmar per natt
Sen fick jag äntligen sova ostört :up: men snart helg igen :up:
 
Äter frukost och laddar för att åka och jobba ännu en dag i värmeböljan. 29° och utomhusjobb är inte alltid jättekul faktiskt. Även om vi försöker hålla oss i skuggan så hinner vi aldrig klart innan solen flyttat sig. Buff och keps dränkt i kallt vatten hjälper dock en del.
Sonen jobbar ute på vatten, han har inte lärt sig allt än med värme. 🙄 Igår kom han på att dra upp regnskyddet och kunde på så sätt få lite skugga. Men han behöver få in rutiner med att dricka vatten, han har åtminstone förståelsen att han borde dricka mer och kör vätskeersättning i en halvlitersflaska men konstatera att han dricker mest i bilen på vägen hem när han redan är i botten.
 
Men varför finns det inget öppet i linde där man kan köpa nåt att dricka?
Tom Kopparberg har det
(Inom lagom avstånd från stationen)
 
Jag tänker att det är bra att man skiljer på "extremvärme" och att man varnar för värme. Det första är faktiskt ovanligt höga grader och det andra är höga grader där känsliga individer kan fara illa. Det varnas ju för andra saker också, det tillhör ju det normala att varna. Det betyder inte att det är exstremvärme för det.
Jag tänkte bara att det är inte konstigt att man tror det om man är utomlands. Men hur som helst. Jag tycker det är hemskt varmt i alla fall.
 
Hämtat ut nya jobbskor, har lite mindre fötter än min kollega 😂
1000024937.jpg
 
Solen skiner idag också!
Dricker kaffekopp nummer två.
Ska gå till bibblan och hämta en bok och till macken och köpa sallad så att alla steg inte är kvar till i eftermiddag.
Sen får det bli stranden.
Lönen har trillat in! Älskar den känslan. Räkningarna är dragna, pengar till syskonbarnets fonder är likaså och pengar till mitt sparkonto är överförda. Löjligt go känsla varje gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 377
Senast: Krålus
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
922
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 477
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 745
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp