Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade planer på träna häst och skulle se till att starta upp Pivon som jag inte använt trots att jag fick den i vintras.
Men slutade med att jag fastnade med sambo och hundar på tomten och filosoferade, smakade olika bär etc. Häst såg himla nöjd ut i hagen. Så han får ledigt. Nu ska vi käka god mat och glo på serie.
 
Ligger i sängen och läser en bra bok.
Glad för en fin dag.
Men besviken över att det fina vädret är på väg bort.
IMG_9081.jpeg
 
Åh, vad gott med pannkakor! Det var hundra år sedan. Måste jag fixa snart. 😍
Vi hade typ dödligt varmt inatt. Jag blötte ner ett påslakarn som jag hade på mig. Blev jättesvalt om än först läbbigt att vänja sig vid blöt-känslan. Men sova kunde jag iaf. Fröst tom ett tag. Det var ändå skönt att få frysa. 😅
Tips om du tål den känslan!

Jag störs nog inte av fuktigt lakan men hoppas att öppen balkongdörr och fläkt räcker :)
 
Spionen var nöjd över att få leka med S i alla fall och på vägen hem såg vi en fin solnedgång över staden. Här hemma fick jag äta kvällsmaten jag tänkte tillaga ute...
Kanske sova i tältet som står på balkongen på balkongen redan, när det börjar regna är det bara att rusa in ju. Närmare hem så att säga med tanke på hålen.

449137664_10160499628748877_3566257601008160972_n.jpg
 
Jo det som värmer när det är kallt kyler när det är varmt.
Det förstod jag, jag förstår bara inte hur det är relevant. Det är svinkallt här alltså helt legit med täckjacka och toppluva. :D Och det är fortfarande inte en outfit jag skulle välja om jag svettades. Bara sant till viss del. ;)
 
Så kallt?

Varmfusch kyler ju kroppen efteråt så.
Tio grader, regn och snålblåst.

Mjao, allt i moderation. Om jag är tokvarm väljer jag en sval dusch och jag tar inte på mig täckjackan heller. Jag förstår principen att täcka kroppen i extrem värme men om det är tjugofem grader ute tar jag inte på mig toppluvan av ull. Eventuellt en sjal.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 380
Senast: Krålus
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
922
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 479
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 752
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • OS Hoppning 2024
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp