Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nu avbokat tiden hos tandläkaren. Det var precis lika förvirrat och ingen hade koll på något nu när jag ringde som det varit när jag besökt dem. De var ivriga att försöka få mig att boka en ny tid, men jag förklarade för dem att jag tappat förtroendet för dem nu pga allt trassel och kommer söka mig vidare till annat ställe. Så... Då är det bara att bestämma vilket nytt ställe som ska kontaktas... Men det känns i alla fall skönt att inte gå dit idag.
 
Sitter mittemot en man på bussen. Lite tilltufsad av livet, men med så snälla och fina ögon att jag nog fastnade med blicken på honom lite för länge för han såg lite obekväm ut och fixade till håret lite. Reflekterar över hur vi är i (främst) storstäder, vi rör oss bland varandra men är inte beredda på att någon ska se oss.
 
Hemma i sängen, fläkten på för fullt, rullgardinen neddragen och det är nästan lite kallt men har katterna under täcket. 😅

Hästarna stod inte och väntade på mig efter jobbet så jag fick ropa ett par gånger, fick svar och sen kom de i full galopp med bromsarna efter sig. Skönt att komma in några timmar och slippa värsta flygfäna. :heart
 
Hade problem med att ta mig dit jag skulle så istället sitter jag hemma, äter min köpta frukostmacka och ser julspecialen säsong 2 Call the Midwife( som bara ligger uppe ett dygn). Ska väl inte klaga just nu egentligen :D
 
Min nya soffa :)
IMG_9482.jpeg
 
Lagar lite mat trots att jag inte känner mig så sugen, men det luktar gott 😊

Drack lite vätskeersättning innan, hjärnan känns klarare!
 
Har nu avbokat tiden hos tandläkaren. Det var precis lika förvirrat och ingen hade koll på något nu när jag ringde som det varit när jag besökt dem. De var ivriga att försöka få mig att boka en ny tid, men jag förklarade för dem att jag tappat förtroendet för dem nu pga allt trassel och kommer söka mig vidare till annat ställe. Så... Då är det bara att bestämma vilket nytt ställe som ska kontaktas... Men det känns i alla fall skönt att inte gå dit idag.

Om du kan tänka dig att åka ända till Hässelby strand så kan jag tipsa om Katrin Onno. Hon är himla bra och snäll och får idel lovord av alla. Det kan dock vara så att hon har stängt för semester i juli.
 
Städat färdigt, nu tycker jag det ser okej ut! Tänkte jag skulle åka någonstans på eftermiddagen men jag vet inte om jag orkar nu… önskar jag också hade bara 100 meter till vattnet 😍

Borde ta bort torr tvätt och hänga ny tvätt men kanske fikar först 😅
 
Varit och handlat. Det blev körsbärstomater, körsbär, isbergssallad och lättmjölk. Ingen glass även om jag var frestad. Idag ska jag laga veckans rätt, eg lammstek. Kommer inte vilja se åt lamm dag 4-5.
 
🤬 Jag var säker på att jag hade en vitlök hemma, men tydligen inte. Så nu måste jag ta mig till närmsta affär. Nåja, måste ändå hämta upp ett paket så får väl ta det på vägen hem. Måste till två ställen, grrr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 612
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 601
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 986
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 704
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp