Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äsch, Oilers förlorade och jag har ätit hela natten av ren nervositet.

Maken firade i gar kvall att Florida vann🎉:p

Jo jag vet men hur lyckas de spola ner det?

En av mina avkommor stoppade ner en toppluva och en mycket lang och tjock halsduk i toaletten och tyckte det var sa kul att se dan aka ner. Det stoppade inte till forran halsduken var nastan helt nere ... Maken fiska upp det hela, med manga ord som barnen inte fick hora, och vi fragade oss det samma, hur i hela fridens dagar kunde det aka sa langt ner som det gjorde?
 
30 grader i skuggan! Nyss kommit hem från en liten tur till stranden. 2 arga katter som inte får ha dörren till altan öppen. Termometern visar 47 där så den hålls stängd den
Snapchat-1461903950.jpg
 
Har äntligen badat! :banana: Sambon kunde sluta lite tidigare än vanligt, så vi åkte till närmsta strand och snorklade. Grumligt vatten, men trevlig temperatur och nu är jag trött. Har lagt mig i soffan på balkongen och försöker klura ut något gott till middag så att jag snart får äta daimtårta :p
 
Sparka på mig någon, jag sitter framför datorn istället för att hacka vitlök. Lammet kommer bli färdigt någon gång vid midnatt :meh:
 
Varit på markarbeteskurs på ridskolan! Fick rida två olika hästar, varav en var en ny och väldigt trevlig bekantskap. Den andra har jag ridit för några år sen och tyckte då mycket om, och blev påmind om det nu 😍
Ser fram emot dag två på kursen imorgon, med samma hästar :)
 
Släppt ut hästarna och motat in hönsen. Nu ligger jag och vilar innan jobbet i ett mörkt sovrum med fläkten igång och katterna parkerade hos mig, ifall jag skulle frysa. 😺
 
Haft en rätt slapp dag som mestadels spenderats i skuggan under paviljongen, med fötterna i högläge och ett stort glas kall cola. :d
Tog med mig sonen och åkte på en runda i stan, behövde göra lite inköp till nästa loppisfika och sonen önskade åka på loppis. Dessutom passade jag på att köpa mig ett par nya skor för mina ihopsamlade presentkort från jobbet. Hade turen att de löparskor jag tittat på nu var nedsatta från 1699 till 999kr dessutom! 🥳
Så mina presentkort räckte både till det och till en boll till sonen, sånär som på 8kr. Kändes som en lagom summa att betala. 😁

Köpte varsin glass och dricka i värmen också innan for hem till övriga. Skönt med lite tid för oss själva. 😁
 
Med 30 grader i skuggan idag så har jag inte varit så aktiv. Jag och vovvarna har badat, klippt lite näckrosor som vill växa in i lilla badviken och skurat brygga och trädäcket vid sjön, sen har vi mest suttit i skuggan och flämtat 🥵 Tack o lov för en liten sjöbris :up:
Men jag är på helt rätt ställe för att inte klaga på värmen + att på en minisemester så ska man inte göra så mycket, utan jobba på återhämtning (har jag hört :angel:).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 598
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 578
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 986
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 703
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp