Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
ADnK14.gif


:D

Men det är nog dags för en Buke-paus, det har blivit lite väl cray-cray här nu :grin: Vi får se.
 
Jag har en lite galen vecka.
Visste att jag hade tandläkartid på Onsdag eftermiddag, och me being me med fobier och liknande ville jag verkligen inte försöka bolla någonting på kvällen - så jag bad om Tisdagen ledig så att jag kan göra mina privata städhus som jag vanligtvis gör på Onsdagen, på Tisdagen istället.
Fast forward frågar en av mina andra kunder om jag kan hjälpa dem städa upp efter en fest den här helgen, och jag tänker att visst - jag är ju ledig på Tisdagen och gör EGENTLIGEN ingenting på Onsdag morgon, så jag kan ta på mig den extra tjänsten på Tisdag morgon, göra Onsdagseftermiddagen sedan - göra Onsdagmorgon på Onsdagen som vanligt och sedan sköta Torsdagen (också privata kunder) som om ingenting har hänt.
Igår insåg jag att jag även har mitt extra-extrahus som jag bara städar var tredje vecka just den här veckan, så jag åkte dit efter mitt primära jobb igårkväll....också nu är jag trött och vet inte vad jag gör - men jag tror att jag ska till tandläkaren imorgon och jag är jättenervös! :arghh: 😅
Planen är i alla fall hundpromenad och städhus på morgonen, sedan fasaner och gym och sedan whatthefuckever innan tandläkaren och ledig kväll.
... och andas ut.
 
Jag har en lite galen vecka.
Visste att jag hade tandläkartid på Onsdag eftermiddag, och me being me med fobier och liknande ville jag verkligen inte försöka bolla någonting på kvällen - så jag bad om Tisdagen ledig så att jag kan göra mina privata städhus som jag vanligtvis gör på Onsdagen, på Tisdagen istället.
Fast forward frågar en av mina andra kunder om jag kan hjälpa dem städa upp efter en fest den här helgen, och jag tänker att visst - jag är ju ledig på Tisdagen och gör EGENTLIGEN ingenting på Onsdag morgon, så jag kan ta på mig den extra tjänsten på Tisdag morgon, göra Onsdagseftermiddagen sedan - göra Onsdagmorgon på Onsdagen som vanligt och sedan sköta Torsdagen (också privata kunder) som om ingenting har hänt.
Igår insåg jag att jag även har mitt extra-extrahus som jag bara städar var tredje vecka just den här veckan, så jag åkte dit efter mitt primära jobb igårkväll....också nu är jag trött och vet inte vad jag gör - men jag tror att jag ska till tandläkaren imorgon och jag är jättenervös! :arghh: 😅
Planen är i alla fall hundpromenad och städhus på morgonen, sedan fasaner och gym och sedan whatthefuckever innan tandläkaren och ledig kväll.
... och andas ut.
Puh, jag blev andfådd :rofl:
 
Värme”slag”? Prova med vätskeersättning om du har.
@tanten och @Fjordfrälst

Jag har för ovanlighetens skull spenderat dagen frysande i bil och inomhus. Jag har druckit normalt och inte blivit varm öht. Har också ätit bättre/oftare än normalt. Så det är skumt!
Är dock lite bättre efter mat och soffhäng. Lär inte ha problem att sova inatt dock. SÅ trött! 😴
 
Lyssnar på mysig nyupptäckt musik och letar efter nån trevlig portugisisk vingård där man kan bo över i en natt eller två, helst med någon slags möjlighet till ridning. Jag tänkte att jag skulle få det av mig själv i födelsedagspresent i höst :)
 
AC... :love: Jag behöver oftast den inte, men när jag ska sova är den GULD värd :) ! Så nu är den igång och susar svalt ovanför mitt huvud.

De första sommarlovsdagarna har varit VÄLDIGT lata... :) Har läst ut en bok. Bakat paj. Släktforskat. Promenerat.

Ohja sömnen blir så mycket bättre! Vi kan inte vara utan våran med sol-läget på huset som vi har
 
Hann ju bli 24 grader innan jag kom iväg i fm och körde bästa pållan som var härligt piggelin i värmen (lika mysigt igårkväll att rida barbacka för att avlasta foten, I grimma och grimskaft i skritt och lite galopp på ridbanan i kvällssolen 😍) När jag var klar att åka hem var det (såklart...) som att sätta sig i en bastu så kontrasten att på vägen hem handla i närbutiken som är väldigt sval om sommaren, var skön 😄😊.

Gott med fruktfat 😍 när det fortfarande är varmt inne till säsongsstarten av Allsång på Skansen ikväll 😊.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vårt hus är litet - VÄLDIGT litet. För det mesta är jag fullt nöjd. Mindre utrymme att städa :D ! Men drömmen har väckts om att lägga...
Svar
17
· Visningar
1 064
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
Svar
18
· Visningar
489
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 433
Senast: Krålus
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
927
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • A-kelpie, tollare eller collie?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp