Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit en macka men kycklingkorv och druckit första koppen kaffe.
Är sår på ryggen så idag får det bli t-shirt på stranden tyvärr.
Men först ska jag dricka mer kaffe och jogga.
 
Ja, man får passa på att njuta av de perfekta stunderna så länge de varar!
Ja det är alldeles fantastiskt.

IMG_20240626_080242_896.jpg
 
Herrejösses så varmt det är idag! Tog en promenad nu på morgonen och var tvungen att duscha när jag kom in. Nu äntligen dags för frukost. Är så glad åt att ha ett jobb där man är inomhus idag.
 
Förtvivlade hästar idag. Såg dem inte när jag körde in på stallplan men innan jag klivit ur bilen stod de redan och hoppade jämfota och skrek att jag skulle snabba mig på. Jag skyndade mig att öppna stallet och ställa fram maten men när jag går till hagen ser jag de stora sätta iväg i full fart samtidigt som de gnäggade.

Ropade på dem och de kom i nästan sken, rena rodeon pga bromsarna. Höll inte på att få på dem grimmorna men chansade efter jag öppnat hagen att släppa kanaljen. Fick sjasa på honom innan någon hov skulle komma flygande och såg sedan honom försvinna i full fart ner mot vinterhagen. Vände och kom exploderande efter oss, upp mot bilen i luftsprång, ner förbi mig mot garaget, upp mot stallet och stannade till slut utanför.

Snabbt in med dem i boxarna till mat och bort från bromsarna. Vete 17 om det var så klokt att låta honom springa lös men så som han slogs mot bromsen är risken stor att jag skulle bli skadad själv. Som tur är så har jag lediga morgnar nu i tre veckor så jag kan ta in dem redan vid 06 så ska väl de jävlarna inte hunnit stressa upp dem lika mycket. :rage:
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vårt hus är litet - VÄLDIGT litet. För det mesta är jag fullt nöjd. Mindre utrymme att städa :D ! Men drömmen har väckts om att lägga...
Svar
17
· Visningar
1 052
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
Svar
11
· Visningar
356
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 429
Senast: Krålus
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
927
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hjälmar
  • Föl 2020
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp