Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förtvivlade hästar idag. Såg dem inte när jag körde in på stallplan men innan jag klivit ur bilen stod de redan och hoppade jämfota och skrek att jag skulle snabba mig på. Jag skyndade mig att öppna stallet och ställa fram maten men när jag går till hagen ser jag de stora sätta iväg i full fart samtidigt som de gnäggade.

Ropade på dem och de kom i nästan sken, rena rodeon pga bromsarna. Höll inte på att få på dem grimmorna men chansade efter jag öppnat hagen att släppa kanaljen. Fick sjasa på honom innan någon hov skulle komma flygande och såg sedan honom försvinna i full fart ner mot vinter hagen. Vände och kom exploderande efter oss, upp mot bilen i luftsprång, ner förbi mig mot garaget, upp mot stallet och stannade till slut utanför.

Snabbt in med dem i boxarna till mat och bort från bromsarna. Vete 17 om det var så klokt att låta honom springa lös men så som han slogs mot bromsen är risken stor att jag skulle bli skadad själv. Som tur är så har jag lediga morgnar nu i tre veckor så jag kan ta in dem redan vid 06 så ska väl de jävlarna inte hunnit stressa upp dem lika mycket. :rage:
Bromsboll?
De funkar faktiskt.
600132-2__2e32b360-75b2-4075-b271-065d9aa3cb64.jpg
 
Man kan väl säga att det inte var kallt på dagens 7.5.😅
Dricker en kaffekopp i väntan på att maskinen ska bli klar.
Måste till bibblan och få tag i en bok.
 
Sitter och kollar på nätet efter billiga, svala, svarta byxor. Jag avskyr byxor (mjukisbyxor och vissa friluftsbyxor undantaget). Men så har det bestämts på jobbet att vi inte längre får arbetsbyxor utan måste ha våra egna. Och det måste vara svarta långbyxor av något slag som inte är mjukisbyxor. Måttligt pepp på att köpa ett plagg jag inte tycker om, så tja. Något billigt får det bli. Kanske kan man ha sådan tur att någon säljer något billigt på tradera.
 
Sitter och kollar på nätet efter billiga, svala, svarta byxor. Jag avskyr byxor (mjukisbyxor och vissa friluftsbyxor undantaget). Men så har det bestämts på jobbet att vi inte längre får arbetsbyxor utan måste ha våra egna. Och det måste vara svarta långbyxor av något slag som inte är mjukisbyxor. Måttligt pepp på att köpa ett plagg jag inte tycker om, så tja. Något billigt får det bli. Kanske kan man ha sådan tur att någon säljer något billigt på tradera.
På Lager157 har dom flera varianter av dressade "mys"byxor. Linnebyxor bland annat som ser bekväma ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 406
Senast: Krålus
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
924
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 485
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 758
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp