Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fixat i trädgården, plockat ner tvätt, ätit frukost och nu sitter jag med en kopp kaffe och planerar nästa stickning.
 
Jag var ju tvungen att avbryta penicillinbehandlingen pga att jag tydligen inte tål det längre. Nu är halsflussen tillbaka med full kraft och det spänner över bihålorna :(

Och vården var inte intresserad när jag ringde och berättade att jag avbrutit behandlingen pga biverkningarna för jag hade ju inte feber just då och var totalt ointresserade av att jag berättade att jag har nedsatt immunförsvar. Dvs hade de lyssnat och gett mig antibiotika direkt hade jag sluppit den här skiten.
 
Dricker kaffekopp nummer två.☕
Gruvar mig för dagens joggingrunda eftersom jag är en lat typ.😉
Skönt att rösten är lagd. Vid ”vanliga” val går jag ofta på valdagen men nu passade jag på i fredags.
Funderar på vad jag ska ge ”mina” killar när de går ur nian. Jag är sent ute.🫣
 
Ska iväg och köpa ett par bäddmadrasser på rea på Jysk idag :up:. Nu när vi har delat på sängarna behöver vi ju två små madrasser istället för en större. Den vi har nu är ändå gammal och förbrukad så den får åka till tippen snarast.
 
Funderar på livet i stort. Vill ut och resa igen men så kom bilens följetong som för övrigt påverkade alla mina planer. Bilen är helt nödvändig för att få mitt liv att funka så absolut helt rätt prio men tråkigt.
 
Jag fastnade totalt på fasan i bakgrunden och missade först hästarna. Hade 1000 gånger hellre försökt mig på ungersk post än åka den där mardrömsmaskinen i höjden. 😱😅


Inte helt utan anledning - 4 personer fördes till sjukhuset - "major trauma centres" och helikoptern var på plats, efter att en av karusellerna (oklart vilken) gått sönder..

(Detta hände efter att jag gått hem - hörde inte om detta förrän ni på morgonen)

Resande tivoli är kanske inte sådär jättebra...
 
Äter lite frukost, dricker te och kollar på friidrott. Funderar på varför det bara är halvt maraton i detta EM, brukar oftast vara ett helt maraton i mästerskap om jag inte är helt ute och cyklar.
 
Inte helt utan anledning - 4 personer fördes till sjukhuset - "major trauma centres" och helikoptern var på plats, efter att en av karusellerna (oklart vilken) gått sönder..

(Detta hände efter att jag gått hem - hörde inte om detta förrän ni på morgonen)

Resande tivoli är kanske inte sådär jättebra...
Nej fy, skulle aldrig åka större karuseller på resande tivoli! Små, långsamma för småbarn känns ok, men inga vilda saker!
 
Jag var ju tvungen att avbryta penicillinbehandlingen pga att jag tydligen inte tål det längre. Nu är halsflussen tillbaka med full kraft och det spänner över bihålorna :(

Och vården var inte intresserad när jag ringde och berättade att jag avbrutit behandlingen pga biverkningarna för jag hade ju inte feber just då och var totalt ointresserade av att jag berättade att jag har nedsatt immunförsvar. Dvs hade de lyssnat och gett mig antibiotika direkt hade jag sluppit den här skiten.
Kan du ringa de som sköter din behandling med immunnedsättande?
De kanske tar det på mer allvar
 
Dricker kaffe och njuter av ledigt.
Tre arbetsdagar kvar.
Det har verkligen regnat ett tag nu, men det var behövligt.
Ska bli mer ostadigt väder nu ett tag.
Imorgon överlämningar och sen pyssla i nya klassrummet
 
Har gått tipspromenad. Mitt under promenaden kom det ett ösregn.
Nu sitter vi och dricker kaffe, och ute skiner solen.
 
Röstat, och ute blåser halv jäkla storm mem det är sommar för nu har våra sommarpratare kommit; inte svartvita stutar som vanligt utan grannarnas och fd hyresvärdens kor med söta kalvar den här gången 😍.

Ska strax åka till stallet; bokat tid för massage av pållan och la till nu lite laserbehandling av min stukade fot med och innan dess kommer några fd stallkompisar vars dottern ska få rida min häst lite före behandlingen 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 534
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 408
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 979
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 698
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp