Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lätt att vara efterklok. Dotterns id kort försvann efter någon vecka eller två anmälde vi det och två veckor senare hittades det under mattan i bilen.
+ @MJLee
Jag tappade bort ett bankkort en gång, anmälde det som borttappat/försvunnet och spärrade det.
Hittade det på hallgolvet efter några dar. Fick gå in på min anmälan och skriva att jag hittat det.
:meh:
Det är ju alltid bättre att spärra och anmäla en gång för mycket än att chansa.
 
+ @MJLee
Jag tappade bort ett bankkort en gång, anmälde det som borttappat/försvunnet och spärrade det.
Hittade det på hallgolvet efter några dar. Fick gå in på min anmälan och skriva att jag hittat det.
:meh:
Det är ju alltid bättre att spärra och anmäla en gång för mycket än att chansa.

Alltså bankkortet och SL kortet spärrade jag direkt. Det är id-kortet jag grämer mig över.
 
Jag har röstat ✉️

I valet 2022 röstade jag på valdagen men jag tyckte att det var alldeles för stressigt, fick inte stå där många sekunder innan de frågade om jag var klar (jag visste vad jag skulle rösta på men hann inte ens hitta valsedlarna innan de kom och frågade om de kunde släppa in nästa person), mycket folk och oklart vart man skulle gå. Så jag bestämde redan då att jag ska förtidsrösta nästa gång. Idag kom jag till valstugan 15 min innan de stängde och det var ändå några som kom efter mig, men det var mycket mindre stressigt och passade mig bättre :)

Lite tråkigt att inte kunna rösta på själva valdagen. Men att ha rösträtt är inte självklart i alla delar av världen så att använda rösträtten och rösta känns ändå viktigare än att hoppa över helt.

Nu ska jag hämta ut ett paket på apoteket och lämna det som ska till pappa hemma hos pappa.
 
Det andra är väl att jag redan beställt en ny plånbok. Men den kostade 51 kronor och har fack för kort i mobilskalet så jag kan byta ut mitt gamla och slitna skal. Förhoppningsvis är det också stöd dämpande eftersom jag tappar den sabla mobilen hela tiden.
 
Lagat och ätit mat, fick middagsgäst lite spontant så plötsligt kändes det ändå rätt roligt att laga mat. Blev tagliatelle med en sås på bland annat portabello och parmesan, hade köpt nybakat lantbröd idag dessutom så det blev pricken över i! :d

Städade av lite här innan besöket dessutom och plockade in lite blommor från trädgården, så det känns fint ändå.

Ska snart natta barnet, som fortfarande bubblar av hästlycka. Mamman mycket nöjd! 🤓
 
Var på strömsholmsdagarna och tittade på terrängen. Vi kan konstatera att vi skulle ha väntat nån minut till eller åkt tidigare. På väg hem var det en som missade lämna företräde så det blev tvärnit lyckligtvis klarade vi båda bilarna och oss. Hoppas han fick byta byxor. Efter hemkomst har vi ätit viltkebab från typ nästan grannen typ. Packat iordning inför imorgon då det är tidig väckning. Typ 4.30 buss hämtar oss 5.15.
 
Var på strömsholmsdagarna och tittade på terrängen. Vi kan konstatera att vi skulle ha väntat nån minut till eller åkt tidigare. På väg hem var det en som missade lämna företräde så det blev tvärnit lyckligtvis klarade vi båda bilarna och oss. Hoppas han fick byta byxor. Efter hemkomst har vi ätit viltkebab från typ nästan grannen typ. Packat iordning inför imorgon då det är tidig väckning. Typ 4.30 buss hämtar oss 5.15.
Nämen! Var också där med en annan bukefalist 😁

(Skönt att det gick bra för er!)
 
Har en grönsakspaj i ugnen, ska bli SÅ gott och längtar och är hungrig. Har annars pysslat och donat lite häromkring i dag mellan hundrundorna, lagt ut lite saker på annons, flyttat lite saker och plockat undan. Diskmaskinen är fylld och åker igång i morgon, samma med tvättmaskinen.

Min dramaten verkar ha fått lite stryk och är ostabil i sitt stativ. Har ingen lust att köpa ny så funderar på om det går att silvertejpa eller om det ser fult ut. Hade jag kunnat hade jag förstärkt den med någon stålbit bara men så skicklig är inte jag. Känns så onödigt att köpa ny när det bara är det. Surar lite för det.

Resten av kvällen ska jag tillbringa i någon series eller films tecken är det tänkt. Och te. det är lite kyligt så te funkar bra. Från min vissliga johanna.
 
Lagat och ätit mat, fick middagsgäst lite spontant så plötsligt kändes det ändå rätt roligt att laga mat. Blev tagliatelle med en sås på bland annat portabello och parmesan, hade köpt nybakat lantbröd idag dessutom så det blev pricken över i! :d

Städade av lite här innan besöket dessutom och plockade in lite blommor från trädgården, så det känns fint ändå.

Ska snart natta barnet, som fortfarande bubblar av hästlycka. Mamman mycket nöjd! 🤓
Härligt!🌸
 
20240608_153430.jpg


Det är dtatsfestival så det är riddarspel, karuseller, lantdjur, marknad, mat och dryck, allt framför Londons skyline
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 533
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 395
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 979
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 698
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp