Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
20240608_153330.jpg


Hann inte se det ordentliga trick-riding uppträdandet, men denna snubben gav en smakbit
 
Funderar på att ta ett varv och städa - i hopp om att eftersom jag städar och inte tänker på mina hörlurar - att de ska visa sig. Katten gnager glatt på benet till min lammfiol. Bra för hennes tänder, man riktigt hör att det skrapas tandsten (förhoppningsvis).
 
Efter en sväng till stallet och pyssla om pållan I hagen 🥰 åkte älsklingen och jag ner till sörping; skulle handla lite så passade på att gå till Smultronstället också nu när det var lite "sämre" väder; inte smockfullt och inte den minsta kö in 😃. Såg Borzoihundar med, de är ju så vackra 😍 och på tal om hundar träffade jag för första gången igår en Silken Windhound; en ovanlig hundras i Sverige, den var ju med så fin 😃.
 
Slagit på elementet i köket åt katterna och haft ute mina nya hovslagare idag. Så här fina hovar har hästarna inte haft på mycket länge, synd jag inte gav den andre sparken för länge sedan.

Handen svider som vanligt men hoppas sova bättre i natt, så borde även smärtan minska när kroppen får vila.
 
Va iväg på öppen trädgård och sen fixade jag kattsand och lite växter på väg hem. Efter det kämpade vi på med veden så nu är den iaf inlastad och klar till hösten. Kroppen skriker på mig men nu ska jag och katten lägga oss och förhoppningsvis får man iaf lite sömn och kan ha vilodag imorgon 😴
 
Sambon smaskade i sig pannkakor med tillbehör och jag provade en av årets nyheter jag ville testa; Dögott (lakrits bla) och de va som jag sa när vi tackade och gick; Dögott 😄😋😍.
Kul att se den gamla M/S Athene som sjösattes 1915 och så en sväng in på Noah's shop; älsklingen hitta ett par roliga plåtskyltar och jag en snygg tisha i vitt för halva priset med samma tryck som de mjuka rosa shortsen jag köpt tidigare 😊. Mysig stund tillsammans i sommarstaden 😍🥰.
 
Tänker köpa ett par hörlurar för 10 kr på FB. Vare sig jag hittar dem eller inte är det alltid bra att ha ett par i reserv. Och hittar jag dem, så tja, det är inte direkt en förmögenhet.
 
Det är svårt att ersätta sockret så att resultatet blir bra

Dessutom - varför ska man alls baka sötsaker om man inte äter sötsaker?

/53 års sockerfri erfarenhet

Ja jag hade inte gjort det som diabetiker men det jag det. Alla är inte likadana och det vet vi ju redan.
 
Ligger i sängen och försöker komma ner i sovlägr, sonens studentfest blev lyckad trots regn, grillar som blev varmare än tänkt och lite släckning med vatten krävdes. Kan hända att jag hade påpekat risken och maken hävdat att jag var löjlig, kan hända att maken har fått höra det. 😇😅

Lite griller i huvudet, mamma meddelade att hon ska sälja sommarstugan och jag vet inte om jag är redo att släppa iväg den. Men i ena stunden vill hon ha 600 000 och i nästa säger hon att 300 000 och det skulle kunna vara rimligt med våra förutsättningar. Men vill jag? Orkar jag?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 533
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 395
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 979
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 698
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp