Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnar på musik som jag typ glömt bort att jag hade i datorn.
Innan kollade jag videos på youtube där folk reagerar på olika svenska saker. Bl.a. fanns det ett klipp med Johan Glans från Island där han pratade swenglish, han verkade gå hem där. :laugh:
 
Waaaaah! Jag fick just ett mess från polisen att någon lämnat in min plånbok. När jag både anmält id stulet (och måste ta med mig syster och köpa ett nytt) och beställt en ny plånbok. Den blev alltså inte stulen utan jag måste ha tappat den någonstans på tunnelbanan :arghh:
 
Jag anmälde det bara timmar senare eftersom jag fått impräntat i mig att det är en värdehandling och jag såg framför mig att någon skulle använda mitt id för bedrägerier.
 
Frostar av frysen. Första gången sen vi flyttade in. Välbehövligt
IMG20240608122842.jpg
 
Håller på och tvättar. Låtsas även som att jag städar. Har varit i samhället och köpt torkställningar (ja två). Köpte med en halv subway-macka hem. Är nu gräsligt mätt och ska ligga utsträckt i soffan och titta på ett avsnitt eller två av ”How To Catch a Smuggler”.
 
Vi åkte på loppis och det visade sig att de hade ponnyridning. Herregud lyckan hos denna unge när han nu ÄNTLIGEN fick rida, som han längtat och drömt. 🥹 Nu lär väl den här mamman hitta lämpligt ställe för honom att få fortsätta rida på bara, för man kan ju lugnt säga att det gav mersmak! 😅🙈

Vi åkte sedan och fikade på ett café vi länge tänkt besöka. Lite besviken över att de inte hade något som sonen äter dock (vilket kafé har inte vanliga kanelbullar och/eller chokladbollar liksom? 😅🙈) men till slut var han ändå nöjd med glass och Festis. 🙂 Mysigt!
 
Sitter och är mer och mer irriterad på mig själv. Varför var jag laglydig och anmälde id-kortet stulet?! Varför ringde jag inte till SL innan. Iofs hade de nog inte hunnit få in det eftersom jag ringde polisen så fort jag kom hem samma dag.

Varför har jag så dålig tillit till mina medmänniskor?
 
Sitter och är mer och mer irriterad på mig själv. Varför var jag laglydig och anmälde id-kortet stulet?! Varför ringde jag inte till SL innan. Iofs hade de nog inte hunnit få in det eftersom jag ringde polisen så fort jag kom hem samma dag.

Varför har jag så dålig tillit till mina medmänniskor?
Helt rätt att spärra id-kortet omedelbart. Oavsett om någon stulit din plånbok eller om du förlagt den så kan ditt id komma på avvägar. Det är inget att tveka på om man ska spärra eller inte. Konsekvenserna kan snabbt bli superdåliga om id-kortet kommer i fel händer.
 
Sitter och är mer och mer irriterad på mig själv. Varför var jag laglydig och anmälde id-kortet stulet?! Varför ringde jag inte till SL innan. Iofs hade de nog inte hunnit få in det eftersom jag ringde polisen så fort jag kom hem samma dag.

Varför har jag så dålig tillit till mina medmänniskor?
Du gjorde helt rätt. Chansen att få tillbaka grejerna är inte stor, du hade tur!

Gjort är gjort, försök att inte gräma dig över det 🤗
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 533
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 392
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 979
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 698
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp