Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okeeeej....

Jag börjar bli lite trött :) ..... Hittills:

Räddat liten söt fågel från katten.
Hämtat hö (var sen dit pga ovanstående. Den potentiellt skadade fågeln rymde inne i huset - och vi hittade inte den :eek: ).
Handlat på vägen hem.
Tvättat och diskat (eller, ja, tömt diskmaskinen och tvättmaskinen ;) ).
Påsktpyntat i balkonglådan utanför fönstret.

Nu måste jag nog vila lite...... :D
 
Alltså. Jag tänkte damma ur cykeln och kommer ner till den här synen
DSC_3285.JPG

Nästan alla cyklar är runtslängda och kvaddade. :banghead: varför gör man så? Är liksom tre nycklar man behöver för att ens komma hit. Inte så svårt att gissa vilka/vem som gjort det. :rage:
 
I ren ilska fixade jag fram min cykel. Den hade en lite sned stänkskärm som jag kunde böja rätt själv men var annars mirakulöst nog oskadd!
Mammas cykel var sned och vind överallt. Min gamla cykel som var i jättefint skick, hade jag tänkt sälja någon gång i år (den behövde bara nya däck). Nu är den jättetrasig. :down:

Cyklade en liten runda på en timme. testade bromsar osv, allt funkade bra.:) Så det fanns något bra i eländet i alla fall.
Har fotat massor och planerar att både skicka till hyresvärden samt polisanmäla. Blir så trött :banghead:
 
Människor är korkade...... jag åker till stormarknaden för att köpa en säck med hundmat. Redan i kön frågar en kvinna bakom mig om jag hade en hund. Jag stirrar på henne (de som känner mig kommer att föreställa sig blicken 😳😳) och jag tänker ...

Varför skulle jag annars köpa hundmat, eller hur? 😝😝

Men impulsiv säger jag nej, jag har ingen hund, att jag började hundmatdieten igen, och att jag förmodligen inte borde göra det för att jag hamnade på sjukhuset förra gången, men 15 kilo mindre!

Jag sa till henne att det var den perfekta dieten och att allt du behövde göra var att bära matkulorna i fickorna och äta en eller två varje gång du känner dig hungrig (jag måste nämna att praktiskt taget alla i kön var intresserade av min historia).
Förskräckt frågade kvinnan mig om jag hamnade på sjukhuset för att hundmat hade förgiftat mig? Jag svarar naturligtvis inte! Fick för mig att böja mig ner för att lukta i röven på en bulldogg och blev då påkörd av en lastbil. !!!!!!! 😂😂
Jag trodde att mannen bakom henne skulle få en hjärtattack på grund av hur han skrattade!
Nu när du har läst detta måste jag erkänna att jag lägger ut detta bara för att få dig att le.

Vi måste skratta mer!
 
Hm...En timme kvar för tvättmaskinen. Ta in lite mer ved och så städa lite innan jag tar resten imorgon, dricka lite kaffe har jag tänkt före stallet med :).
Kaffe - där sa du det :up: ! Det är nog det jag saknar just nu :) . Lite komiskt egentligen att jag dricker MASSOR av kaffe på jobbet. Men på helgerna dricker jag oftast bara 1-2 koppar på morgonen och inget mer.........
 
Det var skitigt idag på Willys när jag städade där i morse.
I en gång låg det massor av ris. Antagligen har de haft dragkamp om sista säcken ris... O_o
Tomt i hyllorna på dasspapper, ris, pasta, olja, mjöl och gryner
Väl hemma var det kaos. Kök och vardagsrum tömt på grejer. Så nu har jag ett litet kaffebord och lite stolar som kök/vardagsrum/ kontor i kanten av vardagsrummet.
Päronens sovrum är fullproppat med möbler och grejer
Katterna är lika förvirrade som jag. Tur att jag har dem som sällskap nu förutom mina fiskar
Ska göra lite akvarium ikväll och titta på dumburken
I morgon är det jobbdag igen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 556
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 112
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp