Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ar det Mondag morgon igen och jag ska kora skolbuss igen. Da alla skolor i staten Oregon har stangt for Coronaviruset ska jag dock inte kora skolbarn i dag, utan nu ska mat koras ut till alla lagstadie skolor. Har i Oregon far alla elever frukost och lunch pa skolan sa nu ska mat delas ut som kan lagas hemma i stallet. Det basta med det ar att vi borjar 9:30 istallet for 6:30 :p
 
Vi fick rekommendationen att begränsa kontakten mellan medarbetare och studenter till ett minimum.
Hur jag ska förhålla mig till det, är högst oklart... 🤷‍♀️ Mina arbetsuppgifter är ju till 90% kontakt med medarbetare och studenter.

Typ som när vi fick ett mail om att stå MINST 1 meter ifrån varandra, när vi i princip måste stå så att vi armbågas under stora delar av arbetsmomenten. :idea:
 
Här är det oxå vår :banana:Solen vräker ner, kuvösen har trots öppna dörrar uppnått +19 grader, väldigt skönt.
Nu borde jag åka o handla men tror jag går med hundarna först så slipper jag alla som just slutat jobbet. Vilket betyder bättre parkering.
 
Varit utomhus i två timmar. Så lugnt och skönt i skogen. Önskar att vi bodde skogen.

Har kunnat tittat på bilder utan att bli ledsen i alla fall.
 

Bifogade filer

  • E97583BE-B15A-45C0-931A-5F97E020492D.jpeg
    E97583BE-B15A-45C0-931A-5F97E020492D.jpeg
    306,4 KB · Visningar: 26
Precis hemkommen från apoteket, bara glad jag fick tag på alvedon och hittade ipren i mataffärn. Får va glad för det man hittar nu när hysterin pågår.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Varfor kan man inte satta in pengar utifran?

Som @athena_arabians skrev så har man kommit på att det är dumt att ha möjlighet att tvätta pengar hos Kriminalvården. Dessutom får tydligen inte pengar från staten och privata pengar finnas på samma konto.
Det innebär att pengar för intagna enbart är lön (anstalter och det fåtal som jobbar på häkten) respektive häktesbidrag.
 
Nu hemma. Ska vila och sen äta.
Det blev en kexchoklad till lunch för hjärnan vägrade äta. Hoppas jag kan varva ner och få i mig något.
Annars tar jag med mat till stallet. Jag mår bättre i stallet än någon annan stans så jag är rätt säker på att jag kan äta där.

Ska bli så skönt att pyssla i stallet och rida :love:
 
Kl 13 ringde läkaren från Vc (istället för ett läkarebesök idag). Blev inte mkt klokare av det.
Ska höja en av mina antidepp, som jag har haft samma dos på, i runt 7 år:nailbiting::nailbiting:
Har nu en deg på jäsning - kanelbullar i långpanna blir det :d
I morgon är det jobb...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 166
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 104
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 101
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 213
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp