Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu ser det ut som att det är jag och tre andra elever som kommer till skolan idag, av 26. Resten är sjuka, men jag misstänker starkt att de är "sjuka", dvs de vågar inte gå ut pga ett visst virus.

Men men, jag och de tre som kommer ska i alla fall ta anteckningar för resten av klassen så att de inte kommer efter. Vi som är där lär i alla fall kunna få mycket hjälp (har prov i matte snart, det vore trevligt att få svar på alla frågor innan provet). Så lite positivt är det i alla fall att nästan hela klassen är sjuk.
 
Försöker köpa present till tvååring som gillar polisbilar, brandbilar och Greta Gris. Men allt jag hittar känns bleh. Måste vara allvarligt sjuk.
 
Alltså, kan man lägga in videoklipp man har sparat i telefonen här? Jag börjar känna att ni borde få ta del av allt detta fantastiska jag, nästan dagligen, blir skickad av spanska grannen :D Nu var det ett klipp med animerade fåglar som dansade till en spansk (dålig på musikgenrer, samba?) sång med ett Feliz día!
 
Jag jobbar hemifrån och är lätt förkyld, bättre halvan ska också jobba hemifrån tillsvidare men var tvungen att åka till kontoret en snabbis för att fixa till tekniken. Han skulle försöka ta med sig sushi hem. Det är skönt att slippa pendlingen ett tag och jag är tacksam över att vi bor i förorten nära naturen men det är redan tråkigt att sitta hemma (efter 4 timmar)...
 
Har yngsta dottern hemma idag också. Hon är liiiite snorig fortfarande och i denna coronahysteri vågar jag inte lämna henne på förskolan. Hon har myst i soffan hela förmiddagen så jag har fått jobba en hel del. Vi har ätit lunch nu och bara hon fått på sig kläder ska vi ta med hunden och gå till skogen en sväng. Solen kikar fram lite också så det blir skönt att komma ut :) Finns en gunga uppe i skogen som vi tänkte stanna vid och gunga lite. Sen får vi se vad långt hon orkar gå.
 
Vi fick rekommendationen att begränsa kontakten mellan medarbetare och studenter till ett minimum.
Hur jag ska förhålla mig till det, är högst oklart... 🤷‍♀️ Mina arbetsuppgifter är ju till 90% kontakt med medarbetare och studenter.
 
Fick ingen paus från golden retriever kollegan i dag då hen ville luncha med mig. Hur hanterar man egentligen att man behöver jobba med en kollega som är så fruktansvärt dränerande?
Hens och min personlighet är så himla olika.
 
Försöker beställa lite saker och tydligen hade jag ett konto redan på den sidan, å tänkte att man använder väl epostadressen å ett lösenord att logga in, men nehepp ett användarnamn, å ja kommer inte ens ihåg användarnamnet. Fick klicka på "glömt lösenord" inte för att ja glömt det, har några jag använder och återkommer till, men underlättar lite om ja vet användarnamnet i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 166
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 078
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 101
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 213
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp