Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha! När bebisen gråter springer båda katterna dit och ska pussa bebisen :laugh: Men om djur räknas som syskon så har jag 4 småsyskon. Inte undra på att jag känner att jag inte behöver fler då :o

Well, specialpedagogen sa rakt ut i höstas att hon tycker att mina föräldrar aldrig borde blivit godkända för adoption och att hon inte förstår hur det gick till. Hon sa även att hon tycker att de uppfostrat mig helt uppåt väggarna fel och att det inte är konstigt att jag har problem med tanke på deras uppfostran (som hon inte vet ett dugg om!). Så nog händer det :down:
Men det är så klart mer av ett extremfall och det hoppas jag verkligen att din dotter slipper höra! :heart
Hur mer exakt har de ”uppfostrat dig fel” enligt specialpedagogen?
 
Kan inte släppa det här, sa hon verkligen så? :( :heart
Det där var bara ett litet utdrag av allt hon sa. Så ja, hon sa det plus rätt mycket mer.

Hur mer exakt har de ”uppfostrat dig fel” enligt specialpedagogen?
Jag är enligt henne en lat idiot som vill komma undan enkelt genom att få massa stödinsatser i skolan. För jag har ju inga problem och borde således inte ta upp hennes tid som är så himla värdefull. Sådana som henne finns ju faktiskt av en anledning. För att hjälpa elever med RIKTIGA svårigheter, så att de också kan klara av skolan. Det borde mina föräldrar lärt mig.

Mina föräldrar borde lärt mig att autism är inte för tjejer, tjejer utvecklar och inbillar sig i att de har autism. Killar kan däremot ha autism och tjejer kan i undantagsfall ha asperger syndrom.
De har skämt bort mig under hela min uppväxt och jag borde växa upp och bli en självständig individ.

Hon kunde inte ge mer konkreta exempel på hur jag blivit uppfostrad fel. Eftersom hon inte har en aning om hur jag uppfostrats och hur mina föräldrar är och varit hemma :D :banghead:
 
Det där var bara ett litet utdrag av allt hon sa. Så ja, hon sa det plus rätt mycket mer.


Jag är enligt henne en lat idiot som vill komma undan enkelt genom att få massa stödinsatser i skolan. För jag har ju inga problem och borde således inte ta upp hennes tid som är så himla värdefull. Sådana som henne finns ju faktiskt av en anledning. För att hjälpa elever med RIKTIGA svårigheter, så att de också kan klara av skolan. Det borde mina föräldrar lärt mig.

Mina föräldrar borde lärt mig att autism är inte för tjejer, tjejer utvecklar och inbillar sig i att de har autism. Killar kan däremot ha autism och tjejer kan i undantagsfall ha asperger syndrom.
De har skämt bort mig under hela min uppväxt och jag borde växa upp och bli en självständig individ.

Hon kunde inte ge mer konkreta exempel på hur jag blivit uppfostrad fel. Eftersom hon inte har en aning om hur jag uppfostrats och hur mina föräldrar är och varit hemma :D :banghead:
Du går väl inte till den fler gånger Hon låter ju synnerligen olämplig att överhuvudtaget jobba med människor O_o
 
Du går väl inte till den fler gånger Hon låter ju synnerligen olämplig att överhuvudtaget jobba med människor O_o
Nej, inga fler besök dit. Fattar inte vad jag ska ha där och göra när hon inte hade något vettigare att komma med. För hjälpte mig gjorde hon ju definitivt inte, hur mycket hon än vill tro det.

Några lärare tjatar om att jag borde gå dit för att få hjälp men jag är envis som en åsna. Henne pratar jag inte med och de stödinsatser hon kunde hjälpt till med är sådana som ändå inte hade hjälpt just mig. Det jag behöver hjälp med har jag fått hjälp med ändå, utan hennes så kallade hjälp. att visa upp intyg från NPF utredning och att ha en diagnos på papper räcker rätt långt ;)
 
Och jag som hade lovat mig själv att inte fasta i nyheter på kvällarna har nu spenderat alldeles för mycket tid på ett visst virus :meh:
Ja, det är svårt att sluta läsa nyheter. Men man blir verkligen inte mycket klokare, eftersom nyheterna till så stor del handlar om åsikter och spekulationer. Man blir bara negativ och stressad.

Jag har bestämt mig för att jag ska försöka bidra till lugn, positivitet och hjälpsamhet när jag går till jobbet idag. Le mycket och agera lugnt. Än så länge känner jag inte någon panik på allvar, så länge jag tar det lugnt och TÄNKER logiskt!
 
På jobbet. Tillbaka från myshelg med pappa, vi tränade ganska mycket, gick på promenader, och kollade tvserie. Jag lyckades nästan glömma helt allt vad jobb och frustration heter. Har inte sovit så gott och ätit så mycket (samt njutit av mat) på flera månader.

Men nu är jag här igen och genast mår jag dåligt. Det första som händer är 5 urkorkade mail med ganska stora konsekvenser (för mig, för jag måste rätta till dumma misstag folk gör bara för att de har huvudet i det blå och vägrar ta del av information som finns om hur man ska göra vissa saker). Så nu har jag 5 bränder att släcka där 4 av dem innebär att jag måste ge andra dåliga besked. Vilket oftast innebär att de personer som får dåliga besked kommer till mig och är arga.
Vill inte. Önskar jag kunde hugga av huvudet på mig själv och skruva på det igen när det mår bra. :arghh:
 
Precis pratat med min chef. Kändes som att hen bara ville lägga på luren (vilket jag kan förstå, hen har förlorat ett barn i en olycka).

Men ändå.

Chefen säger att jag inte kan använda mina EA-dagar, utan att det ska gå som sjukdom. Förstår ingenting, kan jag inte ens använda en EA-dag samma dag som min pappa dog?
 
Precis pratat med min chef. Kändes som att hen bara ville lägga på luren (vilket jag kan förstå, hen har förlorat ett barn i en olycka).

Men ändå.

Chefen säger att jag inte kan använda mina EA-dagar, utan att det ska gå som sjukdom. Förstår ingenting, kan jag inte ens använda en EA-dag samma dag som min pappa dog?
:heart Det kan inte vara så att chefen menar att du ska spara EA-dagarna och istället lägga det som sjuk nu i akutskedet? Du kan behöva EA-dagarna längre fram istället.
 
Skit också, vi ska inom utbildningen intervjua en lärare, jag löste det mycket enkelt med att mina arbetskollegor ställer upp. Nu ligger de sjuka och håller på och stänger ner skolan, dvs intervjun får stryka på foten. Så nu har jag mejlat med seminarieledare för att fråga hur vi ska lösa det här, jag misstänker att det är många lärare som inte har tid helst enkelt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 166
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 078
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 101
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 213
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp