Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Katten har tuggat sönder min kallelse till mammografi, jag vill ändå inte gå, men får jag betala en straffavgift om jag inte infinner mig? Eller kan man hitta den på vårdguiden och avboka? Det enda jag vet var att den var från SöS. Fascinerande hur hon verkar ha ett sjätte sinne för att göra konfetti av viktiga papper men inte reklam från Nordax Finans och liknande :idea:
Dom har telefon :idea::angel:
 
Nej men de är glada om du ombokar (avboka får du INTE göra, basta!). Kan du inte få göra det i Bollnäs? Kan du logga in på 1177? Då borde tidsbokningen synas där (min gör det, jag har ombokat några gånger).

Loggat in men hittar inte någon bokning. Var säker på att det var mammografi från SöS men verkar konstigt nu när jag tänker på det eftersom jag avbokade St. Görans och det syns, och därmed verkar det konstigt att SöS nu kallar mig till det?

Förbaskade katt. Jag ser inte vad det är hon tuggat sönder :meh: hon brukar inte vara såhär noga och typiskt något som jag inte är säker på vad det är nu.
 
Loggat in men hittar inte någon bokning. Var säker på att det var mammografi från SöS men verkar konstigt nu när jag tänker på det eftersom jag avbokade St. Görans och det syns, och därmed verkar det konstigt att SöS nu kallar mig till det?

Förbaskade katt. Jag ser inte vad det är hon tuggat sönder :meh: hon brukar inte vara såhär noga och typiskt något som jag inte är säker på vad det är nu.

Hon är en katt :rofl: *gudars vad jag saknar min*

Ring mammografin på båda ställena imorgon och fråga :)
 
Igår var det mitt fel att bebisen började grät när vi var hos farmor. Jag tyckte synd om bebisen och gick dit och sa att jag kan ta upp honom (han slutar ofta när man har honom i famnen, de andra åt och jag var klar) men då sa min bonusmamma att ingen rör honom för han måste få ligga där själv. Hans gnyende gick snabbt över till gråt, men nej "han måste få lära sig att trösta sig själv, sitt bara och klappa honom och prata lugnt med honom". Jag gjorde som hon sa och sa demonstrativt "ja, mamma vill att du ligger här och vi får inte ta upp dig så det hjälper inte att du gråter då" och det skulle jag INTE gjort. Hon blev arg och sa att jag inte kan låta honom gråta så. Nähä, men jag fick ju inte ta upp honom???

Gråtandet övergick snabbt i gallskrik och då fick jag nog, sex vuxna människor fullt kompatibla till att ta hand om en bebis fullständigt ignorera barnet! Stackars hjälplösa barn liksom! Tog upp honom i famnen och han slutade gråta direkt, han till och med somnade :love:

Men det var ju mitt fel att han började gråta, jag skulle inte gått och ställt mig bredvid fåtöljen han låg i. Behöver jag ens säga att jag längtar tills på fredag? :grin:

Tidigare helger har min bonusmamma kört upp mig tidigt för att vi ska äta gemensam frukost. Vilket vi skulle göra idag också. Nu har hon börjat sova halva dagarna och gud nåde den som väcker henne... så jag väntade mellan 9 och 12 och på att hon skulle gå upp så att vi kunde äta frukost någon gång. Kl 12 gick jag in i deras sovrum och sa "nu äter jag frukost, klockan är 12 och jag har väntat tre timmar"... oj vad arg hon blev. "Men vi ska äta GEMENSAM frukost! Då kan du inte bara gå och äta frukost själv, ha inte så bråttom hela tiden /godisklubba/!!".

Kan det inte bara bli fredag snart? :meh:

Edit: Fullt kompatibla var nog fel ord, uppenbarligen var de ju inte det...
Du vet att du är gammal nog för att själv bestämma vem du vill bo hos? Flytta!
 
Jag har inga barn och kommer aldrig att få några... men det lilla jag vet om barn är att det är vidrigt att inte trösta dem, speciellt när de är riktigt små. De behöver få trygghet, inte lära sig sluta skrika av sig själva. Jag är inte överförtjust i barn men anser att de ska skyddas och tas omhand (jag har varit med om några saker som definitivt visat att jag har modersinstinkter i nivå med en tigermamma... hormoner osv).

Dvs du gjorde helt rätt :heart
Jag är inte heller förtjust i barn (ja, jag är själv ett barn. Nej, jag anser inte att jag är guds snälla gåva). Men att se på när min lillebror gråter hysteriskt och sex vuxna människor bara tittar och fortsätter prata som om ingenting händer, det gör jag bara inte! Han ska inte lida för att de är dumma i huvudet och jag tänker göra vad jag kan för att motverka det.

Jag har alltid blivit tröstad och fått trygghet när jag behövt det och jag tror, precis som dig, att det är det allra bästa för ett litet barn.

Visst, barn ska lära sig att trösta sig själva. Mamma kommer inte alltid vara där och passa upp osv. Men en en och en halv månads bebis behöver inte lära sig att trösta sig själv! Han har ju inte ens medvetenhet nog att förstå att man ibland kan trösta sig själv, jäkla skit-fasoner. Jag vet inte vad som flugit i min pappa för jag kan inte minnas att han var sån här när jag och min bror var små. Det är som att han bara går med på mammans idéer om hur barnet ska uppfostras.
 
Corona Covid Andersson? :rofl:

”Jo du vet älskling, du är döpt efter det stora coronautbrottet 2020 när jag och pappa var i karantän och inte hade nåt bättre för oss än att göra dig”
Min yngsta lillebror skapades på min födelsedag :rofl:

Jag har funderat på hur pappa fick ihop det, på morgonen var vi hemma bara familjen och åt frukost och på eftermiddagen så hade vi släkten här på kalas. Innan kalaset åkte vi dock till min bonusmamma (jag hade inte träffat henne ännu då) för att pappa skulle hämta ett bord. Det tog rätt lång tid, säkert en timme för en 400m promenad. Så, enda chansen han fick var alltså medan han var inne och hämtade bordet? Hm, jag vill nog inte veta. Men tack för den födelsedagspresenten liksom!
 
Du vet att du är gammal nog för att själv bestämma vem du vill bo hos? Flytta!
Jag vet det, men enligt mamma måste pappa först gå med på det i så fall. Hon vill inte ta mig ifrån pappa och pappa vill inte förlora mig. Det är rätt mycket mer än att bara flytta. Visst skulle jag kunna vägra att gå till pappa på fredag nästa vecka, men det lär bara röra upp mer bråk.

Vi (mina föräldrar) pratar om det här med boende och de säger att de ska komma överens om något så att jag ska slippa flytta varje vecka. Men det har varit utan framgång hittills. Ända fram tills dagen min bonusmamma och pappa blev sambos fungerade det mycket bättre. De blev ju sambos för att mitt halvsyskon (aka yngsta lillebror) inte skulle behöva ha mamma och pappa på olika ställen.
 
Curiouser och curiouser som Alice sa, nu poppade plötsligt mottagningen upp så jag kunde avboka. Hmm, kanske kan ringa senare och boka in en ny tid innan två år till har gått. Så slutet gott allting gott.

Funderar på om jag ska lämna Nordax Finans på golvet så katten kan strimla det istället. Vem behöver en dokumentförstörare när man har katt? :D
 
Det knackade på dörren. Öppnade. Ingen där men... 😅

490D7523-E50D-43A1-B855-387FF53DC2A3.jpeg
 
Jag vet det, men enligt mamma måste pappa först gå med på det i så fall. Hon vill inte ta mig ifrån pappa och pappa vill inte förlora mig. Det är rätt mycket mer än att bara flytta. Visst skulle jag kunna vägra att gå till pappa på fredag nästa vecka, men det lär bara röra upp mer bråk.

Vi (mina föräldrar) pratar om det här med boende och de säger att de ska komma överens om något så att jag ska slippa flytta varje vecka. Men det har varit utan framgång hittills. Ända fram tills dagen min bonusmamma och pappa blev sambos fungerade det mycket bättre. De blev ju sambos för att mitt halvsyskon (aka yngsta lillebror) inte skulle behöva ha mamma och pappa på olika ställen.
Nej det behöver han inte,barn kan/får själva bestämma från 13 års ålder (tror jag det är) Om du ställer det på sin spets så kanske en ändring går fortare från alla håll, så där ska du inte behöva ha det.
 
Igår var det mitt fel att bebisen började grät när vi var hos farmor. Jag tyckte synd om bebisen och gick dit och sa att jag kan ta upp honom (han slutar ofta när man har honom i famnen, de andra åt och jag var klar) men då sa min bonusmamma att ingen rör honom för han måste få ligga där själv. Hans gnyende gick snabbt över till gråt, men nej "han måste få lära sig att trösta sig själv, sitt bara och klappa honom och prata lugnt med honom". Jag gjorde som hon sa och sa demonstrativt "ja, mamma vill att du ligger här och vi får inte ta upp dig så det hjälper inte att du gråter då" och det skulle jag INTE gjort. Hon blev arg och sa att jag inte kan låta honom gråta så. Nähä, men jag fick ju inte ta upp honom???

Gråtandet övergick snabbt i gallskrik och då fick jag nog, sex vuxna människor fullt kompatibla till att ta hand om en bebis fullständigt ignorera barnet! Stackars hjälplösa barn liksom! Tog upp honom i famnen och han slutade gråta direkt, han till och med somnade :love:

Men det var ju mitt fel att han började gråta, jag skulle inte gått och ställt mig bredvid fåtöljen han låg i. Behöver jag ens säga att jag längtar tills på fredag? :grin:

Tidigare helger har min bonusmamma kört upp mig tidigt för att vi ska äta gemensam frukost. Vilket vi skulle göra idag också. Nu har hon börjat sova halva dagarna och gud nåde den som väcker henne... så jag väntade mellan 9 och 12 och på att hon skulle gå upp så att vi kunde äta frukost någon gång. Kl 12 gick jag in i deras sovrum och sa "nu äter jag frukost, klockan är 12 och jag har väntat tre timmar"... oj vad arg hon blev. "Men vi ska äta GEMENSAM frukost! Då kan du inte bara gå och äta frukost själv, ha inte så bråttom hela tiden /godisklubba/!!".

Kan det inte bara bli fredag snart? :meh:

Edit: Fullt kompatibla var nog fel ord, uppenbarligen var de ju inte det...

Visserligen tycker jag att du har helt rätt (och att situationen hos din pappa låter så trist! Hoppas verkligen att det blir bättre för dig där snart! :heart).

Men jisses vad less jag är på folk som pratar med "min dotter" när de egentligen kritiserar mig. Förutom när folk berättar om hur deras bebisar minsann sover/sov hela nätter från ca 1 minuts ålder är det lätt den allra mest irriterande av nya upplevelser sen jag blev förälder!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 166
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 049
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 101
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 213
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp