Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ångest och håller på att trappa ned på nässpray vilket resulterar i följande:

- Upplever mig snuvig och har svårt att andas eftersom jag är beroende av nässpray.
- Andas in fort/snörvlar en massa pga detta, helt i onödan.
- Lungorna börjar kännas lite överansträngda.
- Ångesten kickar in ännu mer, har jag corona?
- Får ännu mer "ont i lungorna" pga ångesten.
- Blir mer övertygad om att jag har corona.
- Sitter här och får djupandas för att inte få en renodlad panikattack.

Kan jag inte bara få mens snart så att ångesten släpper?!
 
Somnade och har sovit i princip hela dagen. Känner mig marginellt bättre men gör fortfarande ont i kroppen och halsen och är fruktansvärt trött. Blodsockret är det inte, ligger perfekt på 8.2. Hej och hå, får se om det blir någon Stockholmsresa det är ju trots allt några dagar kvar. Men sitta fast i Stockholm om det blir karantän är absolut inte ett alternativ.

Borde egentligen gå och diska, men just ligger det en bit ner på priolistan känns det som.
 
Helt slut! Men idag har vi kommit fram till nya tankar, det badrum vi hade tänkt öka ut med någon meter kommer att bli fyra gånger fyra meter och kombinerad tvättstuga. :nailbiting::love: Jag tror att det blir kanonbra även om det kommer att bli lite mer rivningsjobb och bygga upp lite nya väggar. Men det måste hur som helst isoleras och det innebär att vi inte behöver engagera oss i att göra ordning tvättstuga i källaren också, utan kan samla kraften på ett rum. Eller ja, hallen kommer även att behövas göras i ordning eftersom vi måste bryta upp golvet för att kunna byta avloppsrören, vilket känns som en rätt genomtänkt idé. ;) Avloppsrör från tidigt 50 tal känns lite riskabelt. ;)
 
Helt slut! Men idag har vi kommit fram till nya tankar, det badrum vi hade tänkt öka ut med någon meter kommer att bli fyra gånger fyra meter och kombinerad tvättstuga. :nailbiting::love: Jag tror att det blir kanonbra även om det kommer att bli lite mer rivningsjobb och bygga upp lite nya väggar. Men det måste hur som helst isoleras och det innebär att vi inte behöver engagera oss i att göra ordning tvättstuga i källaren också, utan kan samla kraften på ett rum. Eller ja, hallen kommer även att behövas göras i ordning eftersom vi måste bryta upp golvet för att kunna byta avloppsrören, vilket känns som en rätt genomtänkt idé. ;) Avloppsrör från tidigt 50 tal känns lite riskabelt. ;)
Jag kan ingenting om hus, men enligt denna amatören så låter avloppsrör från 50 talet som en synonym till att be om problem :nailbiting:
Så ja, det låter klokt med nya rör. Hoppas att ni blir nöjda med tvättstugan, hallen, badrummet och nya huset :love:
 
Katten har tuggat sönder min kallelse till mammografi, jag vill ändå inte gå, men får jag betala en straffavgift om jag inte infinner mig? Eller kan man hitta den på vårdguiden och avboka? Det enda jag vet var att den var från SöS. Fascinerande hur hon verkar ha ett sjätte sinne för att göra konfetti av viktiga papper men inte reklam från Nordax Finans och liknande :idea:
 
Igår var det mitt fel att bebisen började grät när vi var hos farmor. Jag tyckte synd om bebisen och gick dit och sa att jag kan ta upp honom (han slutar ofta när man har honom i famnen, de andra åt och jag var klar) men då sa min bonusmamma att ingen rör honom för han måste få ligga där själv. Hans gnyende gick snabbt över till gråt, men nej "han måste få lära sig att trösta sig själv, sitt bara och klappa honom och prata lugnt med honom". Jag gjorde som hon sa och sa demonstrativt "ja, mamma vill att du ligger här och vi får inte ta upp dig så det hjälper inte att du gråter då" och det skulle jag INTE gjort. Hon blev arg och sa att jag inte kan låta honom gråta så. Nähä, men jag fick ju inte ta upp honom???

Gråtandet övergick snabbt i gallskrik och då fick jag nog, sex vuxna människor fullt kompatibla till att ta hand om en bebis fullständigt ignorera barnet! Stackars hjälplösa barn liksom! Tog upp honom i famnen och han slutade gråta direkt, han till och med somnade :love:

Men det var ju mitt fel att han började gråta, jag skulle inte gått och ställt mig bredvid fåtöljen han låg i. Behöver jag ens säga att jag längtar tills på fredag? :grin:

Tidigare helger har min bonusmamma kört upp mig tidigt för att vi ska äta gemensam frukost. Vilket vi skulle göra idag också. Nu har hon börjat sova halva dagarna och gud nåde den som väcker henne... så jag väntade mellan 9 och 12 och på att hon skulle gå upp så att vi kunde äta frukost någon gång. Kl 12 gick jag in i deras sovrum och sa "nu äter jag frukost, klockan är 12 och jag har väntat tre timmar"... oj vad arg hon blev. "Men vi ska äta GEMENSAM frukost! Då kan du inte bara gå och äta frukost själv, ha inte så bråttom hela tiden /godisklubba/!!".

Kan det inte bara bli fredag snart? :meh:

Edit: Fullt kompatibla var nog fel ord, uppenbarligen var de ju inte det...
 
Senast ändrad:
Katten har tuggat sönder min kallelse till mammografi, jag vill ändå inte gå, men får jag betala en straffavgift om jag inte infinner mig? Eller kan man hitta den på vårdguiden och avboka? Det enda jag vet var att den var från SöS. Fascinerande hur hon verkar ha ett sjätte sinne för att göra konfetti av viktiga papper men inte reklam från Nordax Finans och liknande :idea:
Finns på 1177
 
Sambon är beordrad hemarbete i två veckor och nu är även jag beordrad att stanna hemma. Han står i köket och gör storkok och säger att då får vi väl knulla hela veckan så vi har nåt att sysselsätta oss med. Jag sa att då kan vi väl kasta preventivmedlen samtidigt och skaffa en unge som vi kan döpa till Covid.
 
Katten har tuggat sönder min kallelse till mammografi, jag vill ändå inte gå, men får jag betala en straffavgift om jag inte infinner mig? Eller kan man hitta den på vårdguiden och avboka? Det enda jag vet var att den var från SöS. Fascinerande hur hon verkar ha ett sjätte sinne för att göra konfetti av viktiga papper men inte reklam från Nordax Finans och liknande :idea:

Nej men de är glada om du ombokar (avboka får du INTE göra, basta!). Kan du inte få göra det i Bollnäs? Kan du logga in på 1177? Då borde tidsbokningen synas där (min gör det, jag har ombokat några gånger).
 
Sambon är beordrad hemarbete i två veckor och nu är även jag beordrad att stanna hemma. Han står i köket och gör storkok och säger att då får vi väl knulla hela veckan så vi har nåt att sysselsätta oss med. Jag sa att då kan vi väl kasta preventivmedlen samtidigt och skaffa en unge som vi kan döpa till Covid.

Eller Covida då... men Corona låter lite bättre på en flicka :rofl:
 
Igår var det mitt fel att bebisen började grät när vi var hos farmor. Jag tyckte synd om bebisen och gick dit och sa att jag kan ta upp honom (han slutar ofta när man har honom i famnen, de andra åt och jag var klar) men då sa min bonusmamma att ingen rör honom för han måste få ligga där själv. Hans gnyende gick snabbt över till gråt, men nej "han måste få lära sig att trösta sig själv, sitt bara och klappa honom och prata lugnt med honom". Jag gjorde som hon sa och sa demonstrativt "ja, mamma vill att du ligger här och vi får inte ta upp dig så det hjälper inte att du gråter då" och det skulle jag INTE gjort. Hon blev arg och sa att jag inte kan låta honom gråta så. Nähä, men jag fick ju inte ta upp honom???

Gråtandet övergick snabbt i gallskrik och då fick jag nog, sex vuxna människor fullt kompatibla till att ta hand om en bebis fullständigt ignorera barnet! Stackars hjälplösa barn liksom! Tog upp honom i famnen och han slutade gråta direkt, han till och med somnade :love:

Men det var ju mitt fel att han började gråta, jag skulle inte gått och ställt mig bredvid fåtöljen han låg i. Behöver jag ens säga att jag längtar tills på fredag? :grin:

Tidigare helger har min bonusmamma kört upp mig tidigt för att vi ska äta gemensam frukost. Vilket vi skulle göra idag också. Nu har hon börjat sova halva dagarna och gud nåde den som väcker henne... så jag väntade mellan 9 och 12 och på att hon skulle gå upp så att vi kunde äta frukost någon gång. Kl 12 gick jag in i deras sovrum och sa "nu äter jag frukost, klockan är 12 och jag har väntat tre timmar"... oj vad arg hon blev. "Men vi ska äta GEMENSAM frukost! Då kan du inte bara gå och äta frukost själv, ha inte så bråttom hela tiden /godisklubba/!!".

Kan det inte bara bli fredag snart? :meh:

Jag har inga barn och kommer aldrig att få några... men det lilla jag vet om barn är att det är vidrigt att inte trösta dem, speciellt när de är riktigt små. De behöver få trygghet, inte lära sig sluta skrika av sig själva. Jag är inte överförtjust i barn men anser att de ska skyddas och tas omhand (jag har varit med om några saker som definitivt visat att jag har modersinstinkter i nivå med en tigermamma... hormoner osv).

Dvs du gjorde helt rätt :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 165
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 039
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 101
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 213
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp