Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit ute i blåsten och tagit emot foder till pållarna.
Väl hemma igen har jag sträckt till överkasten som hänger på tvättstrecken och nu ligger jag och slöar lite i min renbäddade säng och väntar på att nästa maskin ska gå klart så jag får hänga klart, perfekt torkväder! :up:
 
Stör mig på att mitt munsår aktiverats av bacillen jag fick från barnet för ett par veckor sedan. Det gör ont, jag kommer se pestsmittad ut och det gör ont!

Det dök upp första gången när jag var tillsammans med tidigare nämnd pojkvän efter att hans småsyskon kom hem från Chile. Hon var riktigt dålig, jag också och en granne hos mamma och pappa blev sjuk. Minns inte vad de sade på infektionskliniken men jag var också så dålig att jag fick spendera lite tid där medan de redde ut vad det var.

Knepigt.
 
Fyller i fondansökan med deadline nu i veckan för ena barnets sommarläger. Vi får väl se hur Coronaverkligheten ser ut då helt enkelt, fonden har sin handläggningstid så besked om pengarna kommer inte förrän om ett par månader. Jag är tydlig i ansökan med att situationen kan ändras och vi isåfall självklart avsäger oss/återbetalar pengar, etc etc.
 
Fyller i fondansökan med deadline nu i veckan för ena barnets sommarläger. Vi får väl se hur Coronaverkligheten ser ut då helt enkelt, fonden har sin handläggningstid så besked om pengarna kommer inte förrän om ett par månader. Jag är tydlig i ansökan med att situationen kan ändras och vi isåfall självklart avsäger oss/återbetalar pengar, etc etc.

Tränat höst och rullat ut en rundel.
Eldar nu i spisen för fullt. Blåsten kyler ner huset mer än om det är några minusgrader och vindstilla.
Varit lite social (på avstånd!)
Kanske ska ta och planera kommande vecka.

Edit: fick med ett citat här av någon anledning fast jag inte tryck på något
 
Har du hittat det?
Jag har hittat mina örhängen när jag tappat dom, brukar dock få krypa på golvet med en stark ficklampa och nästintill försöka lägga ögonen direkt mot golvet. Har hittat mina på olika ställen, toaletten, vid sängen, i sängen. Jag tar aldrig av mina och vet att jag hört hur de åkt ur när jag tagit av mig kläderna någon gång, vaknat en gång och saknat ett örhänge.
Peppar peppar ta i trä, nu har jag lagt undan det örhänget jag brukade tappa. Hoppas du hittar ditt.

Tyvärr inte gjort, bleh
 
Två av grannbarnen som bor 1,5 km in på grusvägen från oss kom och knackade på och ville leka. Dom hade gått hela vägen och var minst sagt blöta 😂
Jag och yngsta dottern har bakat kladdkaka så vi ska snart fika lite. Hade tänkt dammtorka på övervåningen men väntar tills barnen lekt klart. Ska se om jag kan så lite mer frön istället. En hel del som ska sås men tror inte jag har nog med jord för allt idag😅
 
Två av grannbarnen som bor 1,5 km in på grusvägen från oss kom och knackade på och ville leka. Dom hade gått hela vägen och var minst sagt blöta 😂
Jag och yngsta dottern har bakat kladdkaka så vi ska snart fika lite. Hade tänkt dammtorka på övervåningen men väntar tills barnen lekt klart. Ska se om jag kan så lite mer frön istället. En hel del som ska sås men tror inte jag har nog med jord för allt idag😅
Det låter så idylliskt ibland när du beskriver livet med dina barn.
 
Trött så in i helvete. Ont i halsen och snörvlig och ont i huvudet - förstår inte riktigt, känner mig extremt usel på morgonen och sedan blir det bättre senare på dagen/kvällen. Det får bli några panadol. Tur att jag 'bunkrade' :angel: efter att det blev förbjudet med ipren.
Är Ipren förbjudet? :confused:
 
Började dagen vid 8 med att åka och simma tre av hundarna, eftersom vädret förvarnades att bli riktigt crap (och det stämde verkligen) så var det skönt att få riktig motion avklarad så det bara behövs lite rastningstid utomhus.

Har sen eldat (pissregn och isvindar kyler rätt bra), lagat brunch, planerat nästa veckas middagar (har gett mig tusan på att vi ska äta 1-2 nya recept i veckan utöver alla ”kända” rätter) och småröjt/diskat lite (fick städat hela övervåningen igår och funderar på om man ska orka ta ett ryck på nedervåningen ikväll...)

I övrigt har det mest sett ut såhär idag för alla:
AC10C412-5748-4096-BFED-29A2B75F2F68.jpeg
 
Är så torr om läpparna just nu
Känns som inget hjälper.
Måste nog dricka mer vatten, det har blivit lite mycket bara kaffe ett tag.
Insåg idag att jag sover utmärkt i den nya lägenheten.
Dvs utmärkt för att vara mig.
Ingen oro i kroppen och inga spöken som stör.
Så jäkla skönt.
 
Jag vaknade precis och oups, tydligen har jag legat och sovit med ena katten i sängen i tre timmar. Jag har inte bytt om från pyjamas heller och inte bäddat sängen. Har med andra ord inte följt några av mina vanliga rutiner, men att sova med katten slår ändå det mesta av vad jag egentligen borde gjort idag :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 165
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 032
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 101
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 211
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp