Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mår bättre och bättre i alla fall :) Jobbade en stund på förmiddagen, tog en ordentlig lunchrast och kunde sen jobba en stund på em. Blev inte så mycket på minusflexen iaf :)

Fick kommit ut och låtit Sparven springa av sig lite och sen handla mat. Nu får det bli slapp i soffan resten av kvällen!
 
Det där med att elda kan vara lite knepigt... Ruggigt och regnigt hela dagen så skönt med en brasa. Temperaturen låg på strax under 19 grader när jag startade brasan vid 17:30-tiden. Jag lade in det sista vedträet för en stund sedan. Nu har jag 23 grader i rummet och börjar hoppas på att det svalnar ner lite tills vi ska lägga oss :D! Jag har verkligen inte eldat många trän ikväll och tycker att jag har eldat väldgit lugnt!
 
Det där med att elda kan vara lite knepigt... Ruggigt och regnigt hela dagen så skönt med en brasa. Temperaturen låg på strax under 19 grader när jag startade brasan vid 17:30-tiden. Jag lade in det sista vedträet för en stund sedan. Nu har jag 23 grader i rummet och börjar hoppas på att det svalnar ner lite tills vi ska lägga oss :D! Jag har verkligen inte eldat många trän ikväll och tycker att jag har eldat väldgit lugnt!
Jag funderade oxå på att elda men regnet öser ner o jag har ingen ved inne
 
Har bokat in årets nyårsfirande (kollade med gänget om vi kör samma koncept som förra året). Då var temat 1500-tal när det gäller mat, och högtidsdräkt på klädsel. Meny i år är tema Tyskland, kläder oklart.
Precis som förra året har jag ansvar för förrätt/snacks, så därför googlar jag massor för att se vad jag ska göra 😅 flammkuchen står på listan av förslag hitintills
 
Helt slut på ikväll. Varit avtackning på mitt gamla jobb, lastat massor med skräp från stallet på släpet och ska köra bort massor från huset med i morgon. Sen var mamma och jag på turkisk hamam och blev grundligt skrubbade innan vi åkte hem och nu har vi redan lagt oss, helt utmattade! Hade egentligen tänkt grilla idag, men nu blev det istället ett par hamburgare på vägen hem och det spöregnar ute. Orkar inte ens göra upp eld.
 
Det där med att elda kan vara lite knepigt... Ruggigt och regnigt hela dagen så skönt med en brasa. Temperaturen låg på strax under 19 grader när jag startade brasan vid 17:30-tiden. Jag lade in det sista vedträet för en stund sedan. Nu har jag 23 grader i rummet och börjar hoppas på att det svalnar ner lite tills vi ska lägga oss :D! Jag har verkligen inte eldat många trän ikväll och tycker att jag har eldat väldgit lugnt!
Drömmer om att få elda! (I en kamin/spis alltså..)
 
Höstrusk ute med regn så vad passar bättre än soppa till middag; gulasch som fått puttra I två timmar I gjutjärnsgrytan och så tända ljus 😍. Blev varmt vid spisen tidigare idag; förutom soppan stekte jag pannkakor till älsklingen, kokade en omgång äppelmos och så en kladdkaka med massa äpple i 👌.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 639
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
32 33 34
Svar
664
· Visningar
19 242
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 836
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp