Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så idag kom vi till den punkten som jag visste att vi skulle komma till, och har sagt länge att vi kommer att komma till. Att effekterna av resursbristen syns. Så när min chef nu frågar varför saker inte har gjorts så har jag utmanat mig själv och inte svarat att det är klart i morgon, och jobbar kväll. Jag svarade att det är som jag har sagt. Vi har resursbrist. Det är OK för min del, men är det inte det för dem så behöver vi vara fler.

Alltså, jag tar inte lunch och många dagar hinner jag knappt med kisspauser så jag känner mig rätt chill i att jag plöjer så snabbt jag kan. Men kl. 15 hämtar jag mina barn. Punkt.
 
Hästarna är intagna för några timmar med att äta torrt gott hö och få chansen att lägga sig torrt efter nattens regnande 🥰. Under tiden ska jag göra nytta; plugga klart för veckan; just nu transporträtt och lagar inom logistiken och så städa av golven, sen tänker jag ta fredag och ledig helg 😊.
 
Borde inte sitta här utan röja för att elektrikern ska komma åt att byta ett element, ta bort en massa 70-tals element som aldrig använts (ett sitter bakom en byrå, WTF?! O_o) samt se tillräckligt av kontoret för att kunna göra en offert på omdragning av el där :D
Vi har ett element bakom enda stället att ha skohylla på. Det kunde vara bra om inte termostaten satt i hörnet och därmed omöjlig att komma åt :banghead:
 
Vi har ett element bakom enda stället att ha skohylla på. Det kunde vara bra om inte termostaten satt i hörnet och därmed omöjlig att komma åt :banghead:

Mina element är dessutom rena el-element... dvs det får inte vara något alltför nära dem. Det som jag framför allt behöver bli av med sitter under hatthyllan, med en bänk framför och skoförvaring under bänken :rofl: Sedan har vi som sagt det andra elementet i hallen... där det står en byrå kloss i det, dvs det har heller aldrig varit påslaget :p
 
Mina element är dessutom rena el-element... dvs det får inte vara något alltför nära dem. Det som jag framför allt behöver bli av med sitter under hatthyllan, med en bänk framför och skoförvaring under bänken :rofl: Sedan har vi som sagt det andra elementet i hallen... där det står en byrå kloss i det, dvs det har heller aldrig varit påslaget :p
Ibland undrar man hur de som satt in element tänkt 😅
 
Varit på jobbet och bjudit på choklad. Jag hade försökt bjuda min f d rumskompis på lunch i dag för att fira att det är ett år sedan han flyttade ut men han tackade nej så han fick choklad i stället.
 
Varit på jobbet och bjudit på choklad. Jag hade försökt bjuda min f d rumskompis på lunch i dag för att fira att det är ett år sedan han flyttade ut men han tackade nej så han fick choklad i stället.
Vi var rumskompisar på jobbet alltså, förra hösten blev ett rum ledigt och då flyttade han dit. Rummet jag sitter i har fyra sittplatser, men det är bara jag som sitter där normalt.
 
Min vän har blivit inbjuden till vad som verkar bli ett episkt bröllop!
20240925_154830.jpg
 
Varit på jobbet och fikat. Behövde sova middag sen. Skippade tårta. 😵

Ett försäkringsbolag har godkänt mitt anspråk, vilket ger lite lugn ekonomiskt, räcker ungefär två månaders utgifter så tillsammans med det som är kvar av bufferten klarar jag mig året ut.

Det finns eg ingen anledning till att de andra bolagen ska neka men det är alltid en oro.
 
Jag är mer skeptisk till gammal kulo. Säker om man inte rör den men så fort man rör den är alla garantier väck. Räcker att putta till ledningen vid ommöblering t.ex.
Jag har just blivit av med en massa meter av den skiten i skånehuset, fullständigt livfarligt.
Behöver jag säga att plånboken blev tom rätt snabbt, men nu kommer i alla fall inget brinna o inga proppar hoppa som popcorn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 635
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
31 32 33
Svar
658
· Visningar
18 997
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 834
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp