Vad gör vi? Del CCIII

Nyss kommit in från en regnig morgonpromenad, blev en kort runda men nu är de rastade och fått mat. Jag har druckit lite yoghurt och lagt mig igen. Vi har sovit som stockar allihopa, så skönt! Ska se om jag kan sova lite mer. 😴
 
Sitter och försöker lyssna på en föreläsning. Ljudet är så lågt - trots att jag har filmljudet och datorljudet på max - att jag verkligen får anstränga mig för att höra vad hon säger. Lite irriterande...
 
Sonen gjorde morgon 03.39, jag —> 😴🥱😵

Inne på min tredje kopp te och var nyss ute hos hönsen, måste ta mig iväg och köpa spån, hade glömt att det var slut. Suck.
Lyckas höns som fick komma ut i semifrihet idag och äta gräs.
 
Blääärk. Tyckte det räckte med förkylningen som i sig var mild men hosta som en dåre men nu är det visst lite värre sjukstuga; älsklingen har vaknat med feber 😝😔.
 
Igår klädde jag soffkuddar och skruvade soffa och tog upp mina dahlior. Det var för mkt, idag har jag ont runt venporten och den axeln 🙈

Men måste tömma bilen, så det får bli med en hand eller gå många varv. Bilen ska in på byte av däck, service och felsökning imorgon (länkarmar gissar jag).
 
Funderar på när jag ska hinna slutföra renoveringen av fönstret som jag påbörjade för snart 1½ månad sen... 🙈 Hinner ju inte!! :arghh:
Å andra sidan ger nog isolerskivan jag tryckte in i fönsterkarmen när jag tog ut fönstret bättre isolering än det gamla fönstret i sig, så det går ju ingen nöd på mig (men linoljefärgen börjar få väldigt svårt att torka ute i mitt renoveringstält i de här temperaturerna...). 😂
 
Mamma har ett äppelträd som dignar under all extrem frukt I år, såna där "husmodersäpplen" som mognar rätt sent och dit har nu en älgko med kalv hittat 😍🥰
Vi hade en sån besökare på förra stället vi bodde. Blev aningens chockad första gången jag skulle ut med en hund och 3 m bort stod den bjässen. Den sprang iväg som tur var. 😅
Men brukade komma årligen för äpplena.
 
Dricker kaffe
Ska snart ut med hunden igen
Ska dammsuga igen och sen torka golv.
Tömma diskmaskinen så den kan fyllas på sen
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
516
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 376
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 769
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
976
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp