Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade två nya böcker direkt på biblioteket som jag fastnade för :) Plockade med mig äpple in från trädgården till mellanmål. Krattade och körde bort nästan alla äpplen på marken igår för att jag ska klippa gräset idag, det syns inte...så vi får ta en omgång till sen innan jag drar igång klipparen. Sjuka mängder äpplen i år 😅

Jaja, bara att jobba på några timmar till nu!
 
Lämnade barnen på skola och förskola imorse och eftersom pappaveckan började samtidigt kunde jag sen äntligen erkänna min förkylning. Har sovit sedan 8:30, tror knappt jag kommer lämna horosontalläget särskilt mycket idag...
 
Visst att vår närbutik är en liten butik men potatis för 24 kr/kg är skapligt påslag ändå.

Handlat lite granna och postat en bok till som blev såld på tradera 😊, nu ta in hästarna ett par tre timmar; de får komma in på dagtid och stödfodras då de ännu är ute om nätterna 😊. Sen hem och göra varma mackor till sen lunch 😊
 
Sitter på digital utbildning och glor, hittills är jag inte direkt imponerad av den. Och dessutom konstant teknikstrul. :cautious:
Meeen, jag sitter hemma och har både äppelpaj och en stor kopp te, så jag är inte allt för missnöjd ändå. 🤓
 
02:30 i morse ringde klockan, drog mig ca 5 minuter innan jag klev upp och klädde på mig. Drog igång dieselvärmaren och gick sedan ut med hundarna på morgonpromenad, lastade in dem i bilen och körde fram till porten. Stoppade in katterna i buren och bar ner det som skulle med i bilen. Köpte en macka och kaffe på väg för att hämta släpet och körde sedan söderut med en kisspaus och mer kaffe för att sedan lasta ut hundar, katter och grejer vid huset vid 13-tiden.

Nu har jag handlat kattmat och vi har alla fått lite i magen. Ska nog bära in lite ved så jag får upp värmen snabbare, huset känns rätt kallt nu när inga element varit påslagna under 14 dagar. Funderar på om jag orkar röja eller om jag bara ska ta det lugnt idag, förutom att jag borde bära ut lite av det som ska kastas till släpet. Kanske packa ett par lådor iaf?🤔
 
Tre omgångar a 64 liter med flis blev det. Grundat en pallkrage och vet inte riktigt vad jag ska göra med resten. Har mer att flisa om jag vill (och det vill jag!), men vad ska jag ha allt? Har fem pallkragar till, men de är redan fyllda med jord.

Nu har jag lagt ner för idag. Duschat och sitter i fåtöljen och tittar på när maken leker med barnet.
 
Förundras lite över detta växtåret.

Det är äåpelår överallt verkar det som. Hemma hos mig har en delen av hundraåersträdet som ger höstfrukt gett massor för första gången. Sommaräpplena var också generösa.

Blommorna är galna. Mina hibiscusar blommar hysteriskt. Fuschsiorna med. Har nog aldrig haft så bra tillväxt och sånt överdåd på blommor. Fattar inte hur jag ska hantera dem när jag tar in för vintern. Kommer att behöva klippa bort 3/4 av grenarna.

Mina jordärtskockor blommar så jag har fått kommentarer av folk som säger att de kört förbi och häpnat.
 
Håller på att baka en mazarinkaka med choklad (som sedan ska ha en glasyr av florsocker och hallonsaft ovanpå). Hoppas att den blir lika god som den låter :d ! Jag fick nämligen 400 g mandelmassa av mamma igår och tänkte att det kunde vara kul att göra något med den istället för att den bara skulle "försvinna" bit för bit... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 642
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
37 38 39
Svar
760
· Visningar
21 665
Senast: rickie
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 840
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 713

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp