Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit årets sista kålsoppa hemma hos mamma och pappa med en vän. Som hade med sig en några dagar sen födelsedagspresent.
I dag blir det en tidig kväll. Dels för att jag är trött efter helgen och dels ska jag på diabeteskurs i morgon efm så det blir ganska sent innan jag är hemma.
IMG_0723.jpeg
 
Följde med ner till stallet när sambo skulle mocka. Det kröp i kroppen på pålle som vilat ett tag nu. Myror i brallan deluxe. Tur att han tar på sig grimman själv om man håller upp och är så bussig att gå med. Så enarmade jag tog med honom till utebanan där han fick fräsa runt och hoppa lite cavaletti som stod kvar. Sen var han nöjd. 😍
 
Jag och katten har ätit middag. Nu sover hon på sin uppvärmda kattsäng och jag dricker te och hoppas att strävheten i halsen och snifflande inte är en förkylning.
 
Jag försöker återhämta mig från den smärre chocken att jag dragit ut ett ganska stort, sylvasst tandfragment som min kropp kom på att den skulle stöta bort såhär ett par månader efter tandutdragningen. 😵
Blodtrycket försvann när jag insåg vad jag precis hade gjort och vad jag höll i handen.
Sen satt jag plötsligt på badrumsgolvet och mådde illa. :crazy:
 
Är döförkyld :meh: typiskt när kollegan är på semester så det är jag som har huvudansvaret. Men jag kommer ta morgonmötet och säga att har man frågor som inte absolut måste ha svar exakt idag så kommer jag gå hem och jobba lite hemifrån - dyker det upp något viktigt får de ringa, och är det superakut så kan jag vara på plats inom under 10 min.
 
:cautious: Min mage har varit kaos hela helgen och den börjar inte direkt bra nu på morgonen.
Blir så trött :arghh: Visserligen gick jag ut och åt i fredags med kollegor (så nu vet jag att magen inte tål den typen av mat i guess?). Sen kom kompisen över i helgen, vi lite saker jag inte ätit på länge, men inte några stora mängder. Maten vi gjorde var dessutom väldigt snäll.

Vet inte men jag börjar tveka på att det bara är magsåren som spökar med min mage. Tur jag ska undersökas ytterligare på onsdag. Har nu ätit snäll frukost som funkat bra tidigare och dricker vätskeersättning som kommer att göra att jag mår illa och får ont i magen, men jag behöver vätska.

Positivt dock... i kväll får jag gosa och pussa mular och rida. :love:
 
Hostat inatt och sovit halvt som en kratta...Nu försöker jag komma fram till försäkringsbolaget då de tydligen inte fattade att ultraljudskostnaden också skulle med in i skadeanmälan som jag angav....
 
Okej, konstaterar några saker! Nu när jag lyckats sluta bita på naglarna och de är längre är det en aning störande att tex ägg när jag skalar det packar sig in under naglarna och vad skum känsla vid dusch när vattenstrålarna når under naglarna 😅.
Och denna jäkla hosta får fasen ge sig nu; inte den värsta jag varit med om men tillräckligt för att få ont lite överallt av den, blä!
 
Fått lite lunch i magen och nu ska jag snart åka till biblioteket och låna ett par nya böcker. Åkte dit i fredags för att mötas av en lapp på dörren att det var stängt pga utbildning 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 643
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
37 38 39
Svar
764
· Visningar
22 089
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 842
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 716

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp