Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Say no more
IMG20240922130124.jpg
 
Höstdagjämning idag och nu dags att ställa undan ACn vi använt i sovrummet. Enligt klarts prognoser (kan ju ändra sig givetvis) ser det nu ut som att vi kan räkna med regn i stort sett varje dag de kommande två veckorna...Väldigt tacksamt att vi hitills haft rätt torrt som låtit hagen torka upp så den kanske håller lite bättre 🙌 för det är väl nu hösten börjar ordentligt 🍁🍂.
 
Pluggar körkortsregler och plötsligt sitter jag och tänker att "det vore ju jävligt nice att ha lastbilskort ändå.." . Det vore himla trevligt att ha, men det kostar ju en rejält stor slant också - då lär jag väl sälja ett ben eller något :cautious::arghh: . Jag har ingen som betalar det åt mig, liksom.
 
Pluggar körkortsregler och plötsligt sitter jag och tänker att "det vore ju jävligt nice att ha lastbilskort ändå.." . Det vore himla trevligt att ha, men det kostar ju en rejält stor slant också - då lär jag väl sälja ett ben eller något :cautious::arghh: . Jag har ingen som betalar det åt mig, liksom.
Jag hade tur och fick det genom AF. gick via YA och hade även turen att få köra upp med släp så har CE kort och med det så blev det automatiskt BE med :) blev klar Feb 2023 är så tacksam över det.
Nu vet jag inte om du jobbar annars hade det kanske gått att gå via AF.
 
Jag hade tur och fick det genom AF. gick via YA och hade även turen att få köra upp med släp så har CE kort och med det så blev det automatiskt BE med :) blev klar Feb 2023 är så tacksam över det.
Nu vet jag inte om du jobbar annars hade det kanske gått att gå via AF.

Jo, jag vet, det gjorde en kompis också, men hon gick också arbetslös ett tag innan dess. Jag jobbar.
Det finns utbildningar till yrkesförare på komvuxnivå också, då ingår också YKB osv, men just nu är det inte aktuellt för min del att ta tjänstledigt etc för studier. Jag vill mest ha kortet för att det "kan vara bra att ha" i framtiden och att det skulle kännas gött, jag har i dagsläget inte behov av att ha mer än BE (vilket jag håller på med nu. Det känner jag att jag behöver för hästeriet.). Så som livet ser ut just nu har jag lite svårt att motivera det. YKB har ju också en begränsad giltighetstid, så att gå den utbildningen utan att (i dagsläget) ha för avsikt att köra yrkesmässigt känns också lite "onödigt" (även om utbildningen ger CSN så är det ju ändå pengar som läggs ner 💸).
 
Jo, jag vet, det gjorde en kompis också, men hon gick också arbetslös ett tag innan dess. Jag jobbar.
Det finns utbildningar till yrkesförare på komvuxnivå också, då ingår också YKB osv, men just nu är det inte aktuellt för min del att ta tjänstledigt etc för studier. Jag vill mest ha kortet för att det "kan vara bra att ha" i framtiden, jag har i dagsläget inte behov av att ha mer än BE (vilket jag håller på med nu. Det känner jag att jag behöver för hästeriet.).
Förstår, håller tummar att du blir klar med det snart :)
 
Funderar på om man kan ringa en mäklare på en söndag eller om det är oförskämt? 😅
Jag tror det här beror väldigt mycket på var man bor och var mäklaren jobbar.

På småorter har jag fått intrycket att mäklare inte är så pigga på att kunder ringer på helger, medan storstadsmäklare (som lever på provision) verkar anse det vara självklart att vara anträffbar varje dag.

Om jag vore osäker skulle jag skicka ett sms till mäklaren där jag beskriver vad saken gäller och låta hen avgöra när det passar att ringa upp.
 
Jag tror det här beror väldigt mycket på var man bor och var mäklaren jobbar.

På småorter har jag fått intrycket att mäklare inte är så pigga på att kunder ringer på helger, medan storstadsmäklare (som lever på provision) verkar anse det vara självklart att vara anträffbar varje dag.

Om jag vore osäker skulle jag skicka ett sms till mäklaren där jag beskriver vad saken gäller och låta hen avgöra när det passar att ringa upp.
Jag bor i en mellanstor stad och mäklaren vi hade verkade köra kotorstider.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 643
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
37 38 39
Svar
766
· Visningar
22 160
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 842
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp