Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tvätten i maskinen. Tog ner duschdraperiet och slängde in det, med lite fläckborttagningen innan. Får se hur det ser ut, den är rejält missfärgad längst ner.
Mitt duschraperi är av plastväv. Jag lät det hänga men ställde en liten hink under med vatten och en skvätt klorin. Stoppade i nedre delen och lät stå över natten. Resultat - inga missfärgningar kvar.
 
I bilen på väg hem från stan efter att lämnat dottern som skall till bodaborg. Efter avläsning åkte vi och pantade och handlade.
 
Woho! Jag vann! Jag har alltså just shoppat på Tradera, ett par Dr Martens som ser i princip nya ut. 900 spänn inkl frakt :D

Behöver nya skor till både hösten och vintern. Och till jobbet för vintern - har en tusenlapp kvar i skobidrag att nyttja i år, men kommer ju att behöva lägga till en del. Dyrt, och jag har annat att lägga pengar på i år också. Så det känns bra att kunna "spara in" några hundringar. Plus att de jag klickade hem är i orange, vilket jag inte hittar på hemsidan längre - färg är kul!
 
Ligger och tittar på Schindlers list, såg den när den kom på bio men det är ju rätt många år sedan. Jag lägger märke till betydligt mer detaljer nu när jag ser den igen och kan pausa när jag vill. Sen ska hundarna och jag åkta på stallmöte och efter det ska jag förbereda inför resan ner i morgon bitti och göra en tidig kväll så jag hinner sova några timmar innan jag åker i svinottan för att tömma huset och förhoppningsvis avsluta det.

Behöver extra tumhållning. Grannens systerdotter vill köpa huset, de gav mig två bud innan jag skrev på med mäklaren. Nu har de kontaktat mäklaren och fiskar, så vi pratades vid igår och mäklaren lade ett motbud. De skulle sova på saken och återkomma idag. :nailbiting: Skulle vara skönt om de tog det, men inte till vilket pris som helst.
 
Ligger och tittar på Schindlers list, såg den när den kom på bio men det är ju rätt många år sedan. Jag lägger märke till betydligt mer detaljer nu när jag ser den igen och kan pausa när jag vill. Sen ska hundarna och jag åkta på stallmöte och efter det ska jag förbereda inför resan ner i morgon bitti och göra en tidig kväll så jag hinner sova några timmar innan jag åker i svinottan för att tömma huset och förhoppningsvis avsluta det.

Behöver extra tumhållning. Grannens systerdotter vill köpa huset, de gav mig två bud innan jag skrev på med mäklaren. Nu har de kontaktat mäklaren och fiskar, så vi pratades vid igår och mäklaren lade ett motbud. De skulle sova på saken och återkomma idag. :nailbiting: Skulle vara skönt om de tog det, men inte till vilket pris som helst.
Håller alla tummar. Självklart inte för vilket pris som helst. Men skönt att bli av med det också.
 
Blä, denna förkylning var inte halsontet det värsta utan hostan; nu en vecka sen jag blev förkyld låter jag som mest sjuk med slemhosta och täppt i snoken 😆😅. Känner mig annars helt okej och linserna funkade ju i ögena igår utan problem efter några dagar utan. Men kör väl en vilodag för pållan och tar det lite lugnt och påbörjar nästa veckas studier som är lite mer att läsa ☺️, var i alla fall härligt att komma ut på en lugn ridtur igår 😍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 643
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
37 38 39
Svar
765
· Visningar
22 137
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 842
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 716

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp