Vad gör vi? Del CCII

Intensiv dag på jobbet.
Kaffe med mamma, pappa och syrran efter.
Nu ligger jag i sängen och ska inte göra ngt mer idag.
 
Första dagen på jobbet avklarad. Blev bjuden både på lunch och glass på em. Mycket trevliga alla människor jag träffat och extra roligt de jag träffat sedan tidigare. Hela företaget känns väldigt välkomnande och jag gillar deras personalkultur.

En som jag jobbat med tidigare för drygt 10 år sen berättade för andra att han kände sig så gammal när han ser sig i spegeln, men jag såg exakt ut som han kom ihåg mig. 😃

Helt slut på i övrigt, sovit skitdåligt efter att jag slocknade efter badet igår och vaknade igen vid 23:30. Katterna har varit övertygade om att de håller på svälta ihjäl och hundarna ville gå ut strax efter 05. Nu har vi varit ute tre gånger redan och efter kvällens bad blir det en kvällspromenad.

Åkte till hästarna och nu är ordningen återställd. Jag var lite besviken igår på deras avmätta inställning när jag ropat på dem i ca fem minuter och de kom släntrande. Idag kom de i full galopp igen, blev slickad på ryggen och nästan nertrampad när Allegra skulle ha mest uppmärksamhet. 😍

Alla jättesvartsjuka, den stackars travaren jagades resolut bort av både Allegra och Soffis, DERAS matte! 😡
 
Jag vet inte om det skulle vara konstigt men jag skulle vilja göra som ett kort till sköterskan som tog omhand om mig på upp vakningen idag för att hon var sååå snäll och verkligen PERFEKT för sitt jobb!
Men jag vet inte om man kan göra det eller om det skulle vara konstigt. Men jag vill att hon ska få veta hurmycket jag upp skattade hur hon var och så.
 
Jobbat, tagit urinprov på hund, styrelsemöte på fotbollen, nu stallet. Så jäkla varmt ännu! 31 grader idag, nu typ 23…
 
Efter en dimmig morgon och hög luftfuktighet när jag satte upp stolparna på nytt (svettigt, marken är ju rätt hård så en stolpe gick av 😝) blev det rejält varmt idag så man blir ju änna glassugen i hettan menä det får bli ikväll, under dagen delvis "nyttig glass" till lunch; mixad frusen banan och kakao 👌.
 
Jag vet inte om det skulle vara konstigt men jag skulle vilja göra som ett kort till sköterskan som tog omhand om mig på upp vakningen idag för att hon var sååå snäll och verkligen PERFEKT för sitt jobb!
Men jag vet inte om man kan göra det eller om det skulle vara konstigt. Men jag vill att hon ska få veta hurmycket jag upp skattade hur hon var och så.

Jag tycker det låter som en jättebra idé och inte alls konstigt att visa uppskattning för en yrkesperson som sköter sitt jobb strålande. Tror att det kan vara väldigt uppskattat är nog inte så många patienter som tänker så.
 
Nu är vi i Sverige! Vi fick väskorna snabbt men missade tyvärr vårt alternativ A på tåg. Med ungefär en minut :meh:
Nåja, vi får en halvtimme på Lund C innan min buss går till Staffanstorp och Sanihs tåg går till Helsingborg.
Tror att jag sen ska sova ganska omgående. Imorgon stallet, packa om inför helgen, duscha, umgås lite med pappa och sen sova några timmar inför nattjobb.
 
När man sjunger på en låt och är på "holding on for DEAR life", öppnar dörren och möts av dessa. Förvisso stavas de väl deer. Men iaf.. 😅
IMG_9594.JPEG
 
Jag vet inte om det skulle vara konstigt men jag skulle vilja göra som ett kort till sköterskan som tog omhand om mig på upp vakningen idag för att hon var sååå snäll och verkligen PERFEKT för sitt jobb!
Men jag vet inte om man kan göra det eller om det skulle vara konstigt. Men jag vill att hon ska få veta hurmycket jag upp skattade hur hon var och så.
Låter som en toppenbra idé!
Igår såg jag på Facebook att polisen på nån ort postat en 4 år gammal bild på ett tackkort som de fick efter att ha kört hem en tonåring.
De blev alltså glada över kortet ännu 4 år senare. 😍

Jag skrev till min vc en gång när jag varit där och personalen hade en student (blivande uska) med sig. Det brukar bli lite stelt vid såna tillfällen men denna uska och eleven pratade och betedde sig som om vi var tre människor som hade ett samtal och det kändes inte konstigt alls.
De blev iaf jätteglada över min ”ros”.

Är säker på att uppskattning från patienter lyfter personalen och det blir ju även en bekräftelse på att de ”gjorde rätt”.
 
Drömde att min fd katt levde igen och hade ont i magen när hon gjorde nr 2, så ont att hon skrek. Så jag gav henne messmör.
Sen vaknade jag med ont i magen och kl var drygt 3. Är klarvaken :down: men ska försöka slumra lite iaf.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 089
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 358
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 175
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 737
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp